کاتالوگ
در حال بارگذاري ...
کتاب های اطلاعات و دانش شناسی
به اعتقاد نویسنده که نامش بیگمان برای علاقهمندان به صنعت نشر آشناست، این کتاب در وهله نخست برای کسانی نوشته شده که میخواهند پیشه اصلیشان نشر کتاب باشد یا کسانی که درصددند خود ناشر باشند و آثار خود را خود منتشر کنند.
این کتاب برای دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش های مدیریت اطلاعات و مدیریت کتابخانه های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس (ذخیره وبازیابی اطلاعات) به ارزش 2 واحد تدوین شده است .
هدف هر ارزیابی پژوهشی، سنجش ارزش یا کیفیت آن پژوهش در قیاس با سایر پژوهشها است. از آنجاییکه کیفیت مفهومی انتزاعی بوده و سنجش آن دشوار میباشد، استفاده از ارجاعات ضروری است. ارجاعات بخش مهمی از محتوای علمی و جزء جداییناپذیر ارزیابی هر پژوهش هستند، با این پنداشت که یک اثر با ارجاعات فراوان بر کار پژوهشگران بسیاری تأثیر گذاشته و درنتیجه با ارزش است.
كتاب حاضر به عنوان منبع کمکدرسی در درس «منابع اطلاعات عمومی ـ اجتماعی الکترونیکی» به ارزش 2 واحد برای دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانششناسی گرایش مطالعات کتابخانههای عمومی و منبع کمکدرسی برای دروس «صنعت چاپ و نشر» و «مدیریت مجموعهسازی» به ارزش 2 و 3 واحد در مقطع کارشناسی علم اطلاعات و دانششناسی تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر...
كتاب حاضر براي دانشجويان رشته علوم كتابداري و اطلاعرساني در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري به عنوان منبع اصلي دروس «اقتصاد اطلاعات»، «مديريت اطلاعات و دانش»، «مديريت دانش»، «جهاني شدن» و «جامعه اطلاعاتي» به ارزش 2 واحد ترجمه شده است. اميد است علاوه بر جامعه دانشگاهي، ساير علاقهمندان نيز از آن بهرهمند شوند.
نويسندگان سالها در اين زمينه تدريس كرده اند و تلاش نمودند مسائل مربوط به رده بندي كتابخانه كنگره را همراه با گسترش ها و لوح فشرده و ساير نكته هاي اساسي، با كمك مثال و تمرين در فصلهاي مختلف ارائه كنند.
اين كتاب ميتواند بهعنوان متني درسي براي دانشجويان و ابزاري براي فهرستنويسان تدوين شده است. مطالب اصلي اين كتاب: كنترل كتابشناختي، قواعد فهرستنويسي، توصيف ظاهري تحولات آينده در قواعد فهرستنويسي، فهرستنويسي منابع الكترونيكي، كدگذاري، انتخاب نقاط دسترسي، كنترل مستند ها: نامها، سرعنوانهاي تنالگان.
داشتن فکر فعال، خلاق و جستجوگر يکي از ويژگيهاي انسانهاي موفق در عصر متحول کنوني است. در صورتي مي توان چنين ويژگي هايي را در کودکان و نوجوانان پرورش داد که امکان جستجوي پاسخ براي پرسشهاي بيشمار و کنجکاوي پايانناپذير آنان فراهم شود. ايجاد فرصتهايي براي تجربه و آگاهي از تجربههاي ديگران نيز راهي است براي ايجاد انگيزه فکري، بيدار کردن حس کنجکاوي، و...
شرح : كتاب حاضر براي دانشجويان رشته علم اطلاعات و دانششناسی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «آشنایی با صنعت چاپ و نشر» به ارزش 2 واحد تألیف شده است. اميد است كه علاوه بر جامعه دانشگاهي، علاقهمندان به چاپ و نشر نيز از آن بهرهمند شوند.
شرح : اين كتاب براي دانشجويان رشته كتابداري و اطلاع رساني در مقطع كارشناسي به عنوان منبع اصلي درس «مجموعهسازي (2): انتخاب كتاب» به ارزش 2 واحد تدوين شده است.
شرح : براي دانشجويان رشته كتابداري و اطلاعرساني در مقطع كارشناسي به عنوان منبع اصلي درس «اداره كتابخانه» به ارزش 3 واحد تدوين شده است. اميد است علاوه بر جامعه دانشگاهي، مديران كتابخانهها نيز از آن بهرهمند شوند.
شرح : اين كتاب براى دانشجويان رشته كتابدارى و اطلاعرسانى در مقطع كارشناسى به عنوان منبع اصلى درس «مجموعهسازى (1): تهيه و سفارش مواد كتابخانهاى» به ارزش 2 واحد تدوين شده است. اميد است علاوه بر جامعه دانشگاهى، كتابداران و ساير علاقهمندان نيز از آن بهرهمند شوند.
شرح : این کتاب برای دانشجویان رشته کتابداری در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «مقدمات آرشیو» به ارزش 2 واحد تدوین شده است.
شرح : اين كتاب براي دانشجويان رشته كتابداري و اطلاعرساني در مقطع كارشناسي به عنوان منبع اصلي درس «آمار و احتمالات» و در مقطع كارشناسي ارشد به عنوان منبع اصلي درس «آمار» هر يك به ارزش 3 واحد تدوين شده است.
شرح : این کتاب برای دانشجویان رشته کتابداری و اطلاعرسانی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «آشنایی با بانکهای اطلاعاتی» به ارزش 2 واحد تدوین شده است. امید میرود علاوه بر جامعه دانشگاهی، کتابداران کتابخانهها نیز از آن بهرهمند شوند.
شرح : اين كتاب برای دانشجويان رشته كتابداری و اطلاعرسانی در مقطع كارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «نظامهای همكاری بين كتابخانهای» به ارزش 2 واحد تدوين شده است.
شرح : این کتاب برای دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانششناسی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «کتابخانه و کتابداری» به ارزش 3 واحد تدوین شده است.
شرح : اين كتاب براي دانشجويان رشته كتابداري و اطلاعرساني در مقطع كارشناسي به عنوان منبع فرعي درس «آشنايي با صنعت چاپ و نشر» به ارزش 2 واحد تدوين شده است.
شرح : كتاب حاضر براى دانشجويان رشته علم اطلاعات و دانششناسی در مقطع كارشناسى به عنوان منبع اصلى درس «مواد و خدمات كتابخانهاى براى بزرگسالان نوسواد» به ارزش 2 واحد تدوين شده است. اميد مىرود علاوه بر جامعه دانشگاهى، مراكز مربوط به نهضت سوادآموزى و كتابخانههای عمومی نيز از آن بهرهمند شوند.
شرح : این کتاب برای دانشجویان رشته کتابداری در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «مواد و خدمات کتابخانه برای کودکان و نوجوانان» به ارزش 2 واحد و در رشته علوم تربیتی برای درس «ادبیات کودکان و نوجوانان» و گروه هنر برای درس «آشنایی با ادبیات کودکان» به ارزش 2 واحد تدوین شده است.
شرح : اين كتاب براي دانشجويان رشته كتابداري در مقطع كارشناسي به عنوان منبع اصلي درس «اصول كار مرجع» به ارزش 2 واحد ترجمه شده است.
شرح : اين كتاب براي دانشجويان رشته كتابداري، در مقطع كارشناسي به عنوان منبع انتخابي درس «آشنايي با كتب خطي و كمياب» به ارزش 2 واحد تدوين شده است.
شرح : اين كتاب براي دانشجويان رشته كتابداري در مقطع كارشناسي به عنوان منبع اصلي درس «مرجعشناسي عمومي لاتين» به ارزش 2 واحد تدوين شده است.
شرح : اين كتاب براي دانشجويان رشته كتابداري و اطلاع رساني در مقطع كارشناسي به عنوان منبع اصلي درس «تكنولوژي اطلاعات و سيستمهاي اطلاعاتي» به ارزش 2 واحد تدوين شده است. اميد است علاوه بر جامعه دانشگاهي، ساير رشتهها و مراكزي كه با تكنولوژي اطلاعات سروكار دارند نيز از آن بهرهمند شوند.
شرح : اين كتاب براي دانشجويان رشته علم اطلاعات و دانششناسی، در مقطع کارداني و كارشناسي به عنوان منبع اصلي دروس «سازماندهي مواد 2» و «سازماندهي مواد 4» هر کدام به ارزش 3 واحد تدوين شده است. اميد است علاوه بر جامعه دانشگاهي، کتابداران نيز از آن بهرهمند شوند.
شرح : اين كتاب براي دانشجويان رشته كتابداري و اطلاعرساني در مقطع كارشناسي ارشد و دكترا به عنوان منبع اصلي دروس «جغرافيايي سياسي اطلاعات» (مقطع دكترا) «جهانيشدن و جامعه اطلاعاتي، مديريت اطلاعات و دانش، اينترنت و شبكههاي اطلاعاتي» (مقطع كارشناسي ارشد) به ارزش 2 واحد ترجمه شده است.
شرح : كتاب حاضر براي دانشجويان رشته علوم كتابداري و اطلاعرساني در مقطع كارشناسي بهعنوان منبع اصلي درس «تاريخ عمومي فلسفه» به ارزش 2 واحد تدوين شده است. اميد است كه علاوه بر جامعه دانشگاهي، ساير علاقهمندان به آشنايي با فلسفه نيز از آن بهرهمند شوند.