افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها(1)
اضافه به مقایسه0

کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار

مرجع:
دسته بندی: مدیریت
مولف
مارک جانسون
ناشر
نشر نوین

مارک جانسون، در کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار، نشان می دهد که چگونه می توانیم بصورت پیوسته و نظام مند، نوآوری را در مدل کسب و کار مان ایجاد و اجرا کنیم.

ادامه مطلب
‎ریال390,000
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

ناموجود
نام تجاری:
توضیحات

درباره کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار

مارک دابلیو جانسون، در کتاب پیشگام خود با نام «تصرف فضای خالی»، استدلال می‌کند که نوآوری مدل کسب‌وکار اثبات‌شده‌ترین روش برای دستیابی به رشد تحول‌‌آفرین است. از آن زمان به بعد، اوبر، ایربی‌ان‌بی و دیگر استارت‌آپ‌ها، کسب‌وکار تمامی صنایع را مختل کرده‌اند و شرکت‌هایی مانند بلاک‌باستر، سیرز، تویز آر آس و بلک‌بری همگی به حاشیه رانده‌ شدند و «تحول دیجیتالی» به یکی از داغ‌ترین (و ناشناخته‌ترین) شعارهای کسب‌وکار تبدیل شده است. تقریباً یک دهه بعد، به هنر و علمِ نوآوری مدل کسب‌وکار بیش از هر زمان دیگری توجه می‌شود.

جانسون در این نسخه‌ی بازبینی‌شده، که هم مطالب و هم عنوان آن به روزرسانی شده‌اند، برای درک نحوه‌ی عملکرد واقعی مدل کسب‌وکار، چارچوبی کاملاً کاربردی را ارائه می‌دهد. وی، با شناسایی ۴ بخش سازنده‌ی اصلی این چارچوب، فرآیند سازمان‌یافته و تکرارپذیری را برای بازآفرینی مدل کسب‌وکار موجود یا خلق مدل کسب و کار جدیدی و سپس پرورش و تبدیل آن به بنگاه اقتصادی سودآور ارائه می‌کند. جانسون، در فصل جدیدی تحت عنوان «تحول دیجیتالی»، نشان می‌دهد که تحول‌گران سریالی مانند آمازون چگونه از نوآوری مدل کسب‌وکار به صورت کاملاً موفقیت‌آمیز نهایت استفاده را می‌‌برند.

کتاب «بازآفرینی مدل کسب‌وکار»، با مطالعه‌ی جامع نمونه‌های موردی متشکل از شرکت‌هایی که به موفقیت رسیده‌اند و کالبدشکافی دلایل عدم موفقیت سایر شرکت‌ها، به شما نشان می‌دهد که چگونه:

  • در خصوص زمان و یا ضرورت یا عدم ضرورت مدل جدید کسب‌وکار برای شرکت خود تصمیم‌گیری کنید.
  • فرصت‌های مهم جدید را برای خدمت‌رسانی به مشتریان کنونی خود در بازارهای موجود شناسایی کنید.
  • با استفاده از مدل‌های کسب‌وکار و محصولات نوآورانه به مشتریان کاملاً جدید دست یابید و بازارهای جدیدی را ایجاد کنید.
  • فرصت‌های رشد و پیشرفت حاصل از تحولات ساختاری در تقاضای بازارها، سیاست‌های دولت و فناوری‌های جدید را کشف و از آن‌ها استفاده کنید.
  • نوآوری مدل کسب‌وکار را به نظامی قابل‌پیش‌بینی‌تر در سازمان خود تبدیل کنید.

نوآوری مدل کسب‌وکار این قدرت را دارد که کل صنایع از جمله خرده‌فروشی، هوانوردی، رسانه و تکنولوژی را دست‌خوش تغییر کند و منجر به توزیع مجدد میلیاردها دلار ارزش در بازار شود. این کتاب ابزارهای لازم برای ایجاد تغییر در شرکت و دستیابی به موفقیت‌های پایدار را در اختیار شما قرار می‌دهد.

«بازآفرینی مدل کسب‌وکار» کتابچه‌ی نوآوری‌های استراتژیکی است که هم اکنون و هم در آینده به آن نیاز خواهید داشت.

از مقدمه کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار

هشت سال از انتشار اولین نسخه این کتاب می‌گذرد (عنوان اولیه کتاب «تصرف فضای خالی؛ نوآوری در مدل کسب‌وکار برای رشد و بازسازی» بود). از آن زمان اتفا‌قات زیادی در دنیای کسب‌و‌کار افتاده است. بلاک‌باستر، که یکی از قربانیان مدل کسب‌و‌کار تحول‌آفرین نتفلیکس بود، در سال۲۰۱۰ اعلام ورشستگی کرد و در سال ۲۰۱۳ همه‌ی فروشگاه‌های باقیمانده خود را تعطیل کرد. سوپرمارکت‌های ای اند پی (که وال‌استریت ژورنال زمانی لقب «والمارت پیش از والمارت» به آن داده بود) در سال ۲۰۱۵ کمی قبل از صد و پنجاه و ششمین سالگرد افتتاحش، کسب‌و‌کار خود را تعطیل کرد. در ژوئن ۲۰۱۷، هول فودز مارکت که برای از بین بردن مدل کسب‌و‌کار سنتی سوپرمارکت‌ها تلاش زیادی کرده بود، توسط شرکت آمازون خریداری شد، شرکتی که در دو دهه گذشته، مشغول دگرگونی اساسی در تمام بخش‌های صنعت خرده‌فروشی بوده است.

بلک‌بری که از رقبای خود یعنی آی‌فون و اندروید ضربه سختی خورده بود، درون مارپیچ مرگ افتاد و هرگز دوباره احیا نشد. در سال ۲۰۱۴، نوکیا، غول فناوری فنلاندی واحد موبایل خود را که زمانی در سطح جهان اول بود، به مایکروسافت فروخت. مایکروسافت که نتوانست جلوی ضرردهی نوکیا را بگیرد، تنها دو سال بعد با حداقل ۹ میلیارد دلار زیان، این شرکت را به فاکس‌کان واگذار کرد. در سال ۲۰۱۵ گوگل تحت پوشش یک شرکت هلدینگ جدید با نام آلفابت، خود را دوباره سازمان‌دهی کرد و باز هم تعهد خود را به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و برنده در مقوله‌ای افزایش داد که بنیانگذار شرکت، یعنی لَری پِیج آن را «کسب‌وکار آغاز چیزهای جدید» می‌خواند. برخی از چیزهای جدید گوگل (برای مثال سیستم عامل اندروید که به آن اشاره شد)، بسیار درخشان، اما برخی دیگر (مثل عینک گوگل) ناموفق بوده‌اند.

تندبادهای تحول‌آفرینیِ خلاقانه هرگز متوقف نمی‌شوند.

امروزه همه از تحول دیجیتال حرف می‌زنند؛ این اصطلاح، تا حدودی تبدیل به یک تکیه کلام شده است. اما باید به یاد داشته باشید که تنها افزودن یک مؤلفه‌ی دیجیتال به کسب‌و‌کار موجود آن را به صورت اساسی متحول نمی‌کند. فناوری جدید می‌تواند نوآوری ‌در مدل کسب‌وکار را امکان‌پذیر کند، اما فناوری فقط یک وسیله است و هدف نیست. همان‌طور که در این کتاب خواهید دید، در آغاز قرن جدید چندین پخش‌کننده موسیقی MP3 با طراحی عالی و کاملاً کارآمد وجود داشت، اما هیچکدام فروش CD را تضعیف نکردند. پیدایش آی‌پاد بازار موسیقی را متحول نکرد؛ مدل کسب‌و‌کار جدیدی که شرکت اپل با آی‌پاد همراه کرد، موجب این تحول شد.

اگر یک ارزش پیشنهادی متقاعدکننده، یک فرمول سود قدرتمند و مجموعه‌ای از فرآیندها و منابع اساسی وجود نداشته باشند تا محصول یا خدمت درست را به شیوه‌ای درست به دست کسانی که به آن نیاز دارند برسانند، حتی حیرت‌آورترین فناوری‌های جدید نیز در جذب مشتری در بازار شکست می‌خورند. اما با یک مدل کسب‌و‌کار تازه، حتی محصولی که کاملاً به دوره­ی بلوغ خود رسیده است می‌تواند رشد جدید و شگرفی داشته باشد.

[در این کتاب]، مهم‌تر از همه، گام‌ به‌ گام به شما نشان خواهم داد که چگونه می‌توان به‌صورت نظام‌یافته و پی ‌در ‌پی نوآوری در مدل کسب‌و‌کار را اجرا کرد، این گام‌ها از طوفان فکری تا رسیدن به طرح کلی ارزش پیشنهادی مشتری و فرمول سود و از پرورش یک طرح جدید تا اجرا و رشد آن را در بر می‌گیرد. اگر از این کتاب فقط یک نکته برداشت کنید، امیدوارم این باشد که مدیریت کسب‌و‌کار در بهترین حالت بسیار فراتر از اجرای مدل‌های کسب‌و‌کار موجود است. مدیریت کسب‌وکار در واقع هنر و علم واکاوی و کشف مدل‌های کسب‌و‌کار تحول‌آفرین جدیدی است که آینده‌ای از رشد پایدار با عمری طولانی را تضمین می‌کنند. امیدوارم از این کتاب لذت ببرید و مهم‌تر از همه از درس‌های آن استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب بازآفرینی مدل کسب و کار

پیشگفتار) مدل‌های کسب‌وکار و نوآوری
مقدمه
بخش اول) مدلی جدید برای رشد و بازسازی
فصل ۱) فضای خالی و نوآوری در مدل کسب‌وکار
فصل ۲) چارچوب چهار قسمتی مدل کسب‌وکار
بخش دوم) زمانی که به مدل‌های کسب‌وکار جدید نیاز است
فصل ۳) فضاهای خالی درون کسب‌وکار
فصل ۴) فضای‌های خالی پیش‌روی کسب‌وکار
فصل ۵) فضای خالی میانه
فصل ۶) تحول دیجیتال
فصل ۷) طراحی یک مدل کسب‌وکار جدید
فصل ۸) پیاده‌سازی مدل
فصل ۹) غلبه بر چالش‌های شرکت‌های موجود
سخن پایانی

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
نوین-فرزین

مشخصات

موضوع
مدیریت
مولف
مارک جانسون
ناشر
نشر نوین
مترجم
پدرام فرزین
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
1
نظرات
بدون نظر

نظر دهید

  • ارزش خرید:
  • کیفیت کالا:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.

سایر ویژگی‌ها

موضوع
مدیریت
مولف
مارک جانسون
ناشر
نشر نوین
مترجم
پدرام فرزین
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
1
محصولات مرتبط

فهرست

جستجوی پیشرفته

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ثبت نام / ورود