افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
اضافه به مقایسه0

کتاب اصول و فنون تبلیغات

مرجع:
دسته بندی: مدیریت
مولف
ابراهیم گودرزی فراهانی
ناشر
ساکو

کتاب اصول و فنون تبلیغات اثر ابراهیم گودرزی فراهانی. نشر ساکو منتشر شده است

ادامه مطلب
‎ریال1,100,000
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

نام تجاری:
توضیحات

شکل‌گیری و قدرت گرفتن رسانه‌های جدیدی نظیر روزنامه‌ها، رادیو، تلویزیون و اینترنت به دلیل ضرورت تبلیغات بوده است و ادامه حیات رسانه‌های مذکور نیز وابسته به تبلیغات است. مبلغین برای افزایش حوزه نفوذ خود به تبلیغات نیازمند هستند و تبلیغات نیز برای پوشش حوزه نفوذ خود به رسانه‌های ارتباطی ملی و جهانی برای فروش و تبلیغ بیشتر نیازمند است تا کالاهای خود را در سطح جهانی به فروش برساند. امروزه بیشترین درآمد اقتصادی کشورها، تابع تبلیغات بازرگانی آنهاست؛ سالانه بیش از 500 میلیاد دلار هزینه تبلیغات در سطح جهان می‌شود که از این میان آمریکا با حدود 50 درصد، بالاترین سهم و کشورهای در حال توسعه با کمتر از 20 درصد مبلغ مذکور کمترین سهم را به خود اختصاص می‌دهند. در کشوری مانند ایران نیز که مشمول این درصد اندک می‌شود تبلیغات بازرگانی می‌تواند درآمد زیادی را در داخل و خارج کشور تأمین کند اما استفاده از شیوه‌های تبلیغی خارجی و یا دیدگاه برخی کانون‌های تبلیغاتی که با چارچوب و اصول نظام تبلیغاتی کشور همخوانی ندارد، آسیب‌های فرهنگی دامنه‌داری را به وجود آورده است.

آگهی‌های بازرگانی به تمام جنبه‌های زندگی انسان معاصر نفوذ کرده‌اند. پخش جهان‌گستر تصاویر تلویزیونی، فرصت جدیدی را پیش روی صاحبان صنایع و آژانس‌های تبلیغاتی فراملی قرار داده است تا از این رهگذر فروش بیشتر محصولات خود را تضمین کنند. اما آرای منتقدان ابعاد زیانبار فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پدیده تبلیغات را هشدار می‌دهد که گردانندگان رسانه ملی باید با هشیاری عمل کنند. زیرا تبلیغات در جهان امروز به بسیاری از رفتارهای مردم شکل می‌دهد و این پدیده، امروزه بر مناسبات و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی مردم از قبیل انتخاب مسکن، خوراک، پوشاک، وسایل زندگی و در ابعاد کلان‌تر، ساختار تولید، توزیع و حتی سبک زندگی اثر می‌گذارد. بر اساس نظر رایزمن  در سطح ملی و فراملی، دگر رهبری و هدایت از راه دور یکی از ویژگی‌های تبلیغات  امروزین است .در عصر حاضر افراد بسیار کمی یافت می‌شوند که متکی به خود باشند و اکثریت قریب به اتفاق متکی به تبلیغات و رسانه‌ها هستند که از طریق همرنگی با تبلیغات رسانه‌ای رفتار می‌کنند. فناوری‌های نوین و متدهای تبلیغاتی جدید برای اثربخشی بیشتر تبلیغات و تنظیم رفتار مصرف‌کننده طراحی می‌شوند و انواعی از مباحث مربوط به سازوکارهای تبلیغ، روش‌های جلب توجه و اقناع مخاطبان، جهت‌دهی و تنظیم رفتار خریداران، زمان و شرایط مناسب تبلیغ، تکرار و استفاده از ابزارهای هنری از قبیل نمایش، موسیقی، گرافیک و غیره در این بخش جای می‌گیرد.

به نظر می‌رسد که تبلیغات موجب پیدایش فاصله با حقیقت و دور شدن از تعقل، احساس نیاز کاذب و حرص و ولع به مصرف می‌شود و اساساً افراد را از مسائل اساسی زندگی و فکر کردن به این امور باز می‌دارد. در عین حال تبلیغات موجب ارتقای مصرف کالاها می‌شود، شکوفایی اقتصادی به بار می‌آورد، مصرف آگاهانه را تبلیغ می‌کند، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و ... .

تبلیغات به مثابه صنعتی است که باور تولید می‌کند و ارزش‌های جدیدی خلق می‌نماید، افکارسازی  و مهندسی افکار  می‌کند. با توجه به این اهمیت و ضرورت‌هاست که تبلیغات در سطح ملی در رسانه‌ها باید به دو جنبه‌ی واقعیات علمی و اصول و ملاحظات نظری متکی باشد.

در جهان امروز تبلیغات جهانی شرکت‌های چند ملیتی درآمدهای سرشاری را به دست می‌آورند برای مثال اگر شرکت مک دونالد 10 درصد جمعیت هند و چین را مشتری محصولات خود کند فروش روزانه‌اش 8 برابر فروش نفت ایران با احتساب قیمت بشکه‌ای 100 دلار و صادرات روزانه 3 میلیون بشکه را شامل می‌شود و یا شرکت ماکروسافت با 50 هزار کارمند درآمد سالانه‌ای معادل فروش نفت ایران دارد و یا درآمدهای کشور ترکیه با 23 میلیون توریست و هزینه هر نفر 10،000 دلار بیش از ‌فروش سالانه نفت ایران با احتساب 4 میلیون بشکه در روز و مبلغ پایه 100 دلار، 5/1 برابر فروش نفت ایران است.

به هر حال جهان امروز جهان تجارت و تبلیغات است، منتها تبلیغاتی که برخاسته از باورها، عقاید، فرهنگ رایج و ... را مد نظر داشته باشد.

کتاب اصول و فنون تبلیغات که از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد، به عنوان مرجعی برای دانشجویان رشته ارتباطات و زمینه‌های وابسته تدوین شده است. در این کتاب، مباحث بنیادی اصول تبلیغ و فنون آن با بیانی ساده و با ذکر مثال‌های عملی به رشته تحریر در آمده است.

گرچه در این زمینه آثار ارزنده‌ای از منابع معتبر خارجی به زبان فارسی ترجمه شده و یا توسط همکاران گرامی و استادان ارجمند تألیف و انتشار یافته است، نیاز به تدوین کتاب خلاصه و نسبتاً جامعی که در عین حال با بیانی ساده و روان نوشته شده و با محتوای برنامه‌ها و سرفصل‌های دانشگاهی هماهنگ باشد، احساس می‌شد. بنابراین مؤلف تلاش کرده که با استفاده از تازه‌ترین منابع موجود، به نیاز دانشجویان پاسخ دهد.

در فصل اول به معرفی تبلیغات، تعریف و نقش تبلیغات، اهمیت آن و تاریخچه تبلیغات پرداخته شده است.

در فصل دوم به انواع تبلیغات و تقسیم‌بندی تبلیغات از لحاظ کلی و محتوایی همچنین به مخاطبان تبلیغات اشاره شده است و روش‌های مختلف تبلیغات مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل سوم به شگردهای مختلف تبلیغاتی، نظریه‌ها، هنر و تبلیغات پرداخته شده است.

فصل چهارم به تبلیغ و روش‌های تبلیغاتی در اسلام اختصاص یافته است.

در فصل پنجم به جامعه‌شناسی تبلیغات و بررسی پدیده‌های جامعه‌شناسی مرتبط با تبلیغات پرداخته شده و کارکرد رسانه‌ها و به‌خصوص تلویزیون تجزیه و تحلیل جامعه‌شناسی شده است.

در فصل ششم به تبلیغات اینترنتی مزایا و معایب و شیوه‌های آن پرداخته شده است.

مؤلف با تقدیم این کتاب به استادان عالیقدر، دانشجویان محترم و دیگر کاوشگران عرصه علوم ارتباطات، امیدوار است گامی مؤثر و هرچند کوتاه در این راه برداشته باشد. با همه تلاش و دقتی که برای فراهم ساختن مباحث این کتاب به عمل آمده است، بی‌تردید نمی‌تواند از لغزش و اشتباه عاری باشد. موجب سپاسگزاری خواهد بود که دانشجویان و همکاران فکور و تیزبین از ارائه راهنمایی‌های ارزنده خود دریغ نورزند تا رهنمودهایشان در تجدید نظرهای بعدی چراغ راه مؤلف قرار گیرد و در جهت بهتر ساختن این اثر تلاش بیشتری به عمل آید.

 

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
ساکو-گودرزی

مشخصات

موضوع
مدیریت
مولف
ابراهیم گودرزی فراهانی
ناشر
ساکو
شابک
978-600-8062-73-8
تعداد صفحات
149
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1397
نوبت چاپ
1
نظرات
بدون نظر

نظر دهید

  • ارزش خرید:
  • کیفیت کالا:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.

سایر ویژگی‌ها

موضوع
مدیریت
مولف
ابراهیم گودرزی فراهانی
ناشر
ساکو
شابک
978-600-8062-73-8
تعداد صفحات
149
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1397
نوبت چاپ
1
محصولات مرتبط

فهرست

جستجوی پیشرفته

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ثبت نام / ورود