افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
اضافه به مقایسه0

کتاب چگونه یک سمینار خوب ارائه دهیم

مرجع:
دسته بندی: علوم اجتماعی
مولف
مرتضی موسی خانی، ناصر حمیدی
ناشر
دانشگاه آزاد قزوین
‎ریال500,000
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

نام تجاری:
توضیحات

خلاصه ای از مطالب کتاب
مجموعه حاضر تحت عنوان "چگونه یک سمینار خوب ارائه دهیم" یا درسنامه سمینار، برای کلیه دانشجویان رشته های دانشگاهی و عزیزانی که درصدد تدوین و ارائه سمینار هستند ارائه می گردد و هدف آن آشنا نمودن خواننده با نحوه تدوین و ارائه شفاهی و کتبی یک نوشتار علمی می باشد. با توجه به سرفصل های مطرح شده در این کتاب، می توان از آن:
الف) جهت تدریس در دوره های آموزشی آشنایی با ارائه سمینار، سمینار در مسائل ... و کارگاه های آموزشی نوشتارهای علمی (مقاله نویسی) استفاده نمود.
ب) برای فراگیری مراحل نوشتن و ارائه یک سمینار علمی به صورت خودخوان بهره گیری نمود.


فصل اول : آشنایی با در س سمینار: یکی از واحد های تخصصی گرایش هر رشته ی دوره های کارشناسی ارشد ودکتری می باشد . برابر با سر فصل های مصوب انتظار می رود دانشجو در پایان این درس قادر باشدمتناسب با هدف های ترتیبی در حیطه های چهارگانه:
- شناختی
- عاطفی
- روانی - حرکتی
- کوششی
نتیجه کار خود را ارائه نماید.ارائه می تواند به یکی از شکل های کتبی وشفاهی باشد.سر فصلهای مصوب دروس مندرج در جدول 1-1 در پیوست شماره 1 آورده شده است تا به تناسب درس انتخابی درس انتخابی انتظارات را با همکاری استاد تعیین وکار کلاسی شماره 1 را تکمیل نمائید. مسلماً انتظارات تعریف شده ی به نوعی با ارئه در ارتباط است. ارائه در لغت به معنای : نمودن ،نشان دادن ونمایش دادن آمده است. این کلمه در زبان فارسی به صورت ارائه کردن به کار می رود. وقتی که موضوعی را یه فردی(افرادی) ارائه می کنیم،در واقع می خواهیم آن را از ذهن یا احساس خود به ذهن یا احساس دیگری منتقل کنیم. با هر موضوع مجموعه ای از اطلاعات منتقل می شود،چنانچه این عمل به درستی انجام پذیرد فضای شناخت یا فضای مخاطب گسترش می یابد. این گفته که ارائه نوعی انتقال اطلاعات است نباید این شبهه را پدید آورد که ارائه صرفاً یک دانش یا فن است.برای درسی همانند سمینار گفته میشود:
ارائه هم دانش است،هم فن است وهم هنر
برای انجام ارائه مطلوب: دانش دانی – فن دانی – هنر مندی توأم لازم است.


فصل دوم : انتخاب موضوع سمینار: انتخاب موضوع مناسب برای سمینار اهمیت بسزایی در کلیه مراحل بعدی دارد و حتی می تواند در تسریع امور پایان نامه / تز نیز یاری دهنده دانشجو باشد،بنابرای بایستی دقت لازم در مورد آن صورت پذیرد. موضوع درس سمینار می تواند:
- توسط استاد درس پیشنهادگردد،
- بوسیله دانشجو انتخاب وبه تأیید استاد مربوطه برسد.
در صورتیکه عنوان پیشنهاد شده در کلاس برای کار انتخاب شود، بخش عمده ای از مشکل دانشجو برای تعریف وانتخاب موضوع بر طرف خواهد شد. در هر صورت بایستی با توجه به:
- زمان در دسترس برای تکمیل سمینار
- منابع در دسترس
- میزان نو(جدید) بودن موضوع
- تسلط به موضوع مورد نظر
- هم راستایی موضوع با سایر زمینه های تحقیقاتی مطالعاتی
انتخاب مناسب انجام پذیرد.


فصل سوم : مطالعات اکتشافی:پس از ارائه یک پرسش آغازی مناسب وانتخاب موضوع سمینار،خط راهنمای عملیات تدوین سمینار خواهید بود.اینک بهدنبال آنیم که بدانیم چگونه برای کسب اطلاعات عمل کنیم. اکتشاف شامل عملیات خواندن متون مصاحبه های اکتشافی و روشهای دیگر می باشد. با خواندن متون مصاحبه وروشهای دیگر قادر خواهید بودنگرشی نافذ در موضوع سمینار برگزینید ودر پرتو آن ، ایده ها واندیشه های روشنگر را بیابید.


فصل چهارم : تدوین (نوشتار – علمی – فنی ): پس از مطالعه اکتشافی پیرامون موضوع ضروری است مر حله تدوین سمینار انجام پذیرد. در این مرحله با توجه به تعریف واژه ی تدوین در فرهنگ عمید:مطالبی را در یک دفتر جمع آوری کردن ،دیوان ساختن،چیزی را در دیوان ثبت کردن،فراهم آوردن و تألیف کردن. عملیات نوشتار مطالب جمع آوری شده در قالب یک متن علمی – فنی یا به عبارت عمل ارائه کتبی انجام می پذیرد که شامل گزارس سه بخشی دارای بخش آغازی میانی و پایانی است.


فصل پنجم : ارائه شفاهی: مرحله نهایی در درس سمینار ارائه شفاهی است که در آن انتقال اطلاعاتی مکتوب شده در مرحله تدوین با رسانه کلام یا گفتار انجام می پذیرد.خصوصیات ارائه شفاهی عبارتند از:
- در حضور مخاطب است
- به اندازه ارائه کتبی مشروح نیست ومحدودیت زمان عامل آن است
- ارائه کننده همزمان از چند سبک بیانی بهره می برد
- انتقال اطلاعات دو سویه (رائه کننده – مخاطب)می باشد
- بدلیل وجود امکانات کمکی از ارائه کتبی غنی تر است.
انواع ارائه شفهی عبارتست از: سخنرانی عمومی ، تدریس،سخنرانی علمی وفنی ، قرائت نثر وشعر . در اینجا به سخنرانی علمی – فنی که برای سمینار ضرورت دارد پرداخته.


فصل ششم: ارزشیابی (اندازه گیری و آزمون):آرتور وبر ارزشیابی را به معنی عام تعیین ارزش ویا اهمیت یک چیز آورده ( فرهنگ روانشناسی وبر 1985) و آن را در معنی خاص تعیین میزان موفقیت یک برنامه یک سری آزمایش و .. در رسیدن به هدفهای اولیه آنها می داند.فرهنگ وبستر آنرا قضاوت یا تعیین ارزش یا تعیین کیفیت می داند. رایف تایلر ارزشیابی را وسیله ای جهت تعیین میزان موفقیت برنامه در رسیدن به اهداف آموزشی مطلوب مورد نظر و گی یک فرایند سیستماتیک برای جمع آوری، تحلیل و تفسیر اطلاعات می دانند. گی ، هدف فرایندرا این می داندکه تعیین شود آیا اهداف مورد نظر تحقق یافته اند یا در حال تحقق هستند و چه میزانی؟
از تعریف ورتن وسندرز می توان دریافت ارزشیابی در آموزش عالی برای درسی همانند سمینار ،فعالیت رسمی برای تعیین کیفیت ، اثر بخشی،یا ارزش کار کتبی و شفاهی ارائه شده دانشجویان می باشد.به عبارت دیگر ارزشیابی را جمع آوری اطلاعات با توجه به معیار های تعیین شده به منظور قضاوت یا داوری می دانند. اندازه گیری پایه ومقدمه ارزشیابی، یا استفاده از قواعدی به مقادیر مختلف از یک صفت عدد اختصاص می دهد.بدین ترتیب از طریق انجام اندازه گیری مقدار موجود از یک صفت در فرد یا کار ارائه شده وی مشخص شده وبا کمیت عددی نشان داده می شود. دراندازه گیری صفات اندازه گیری شده فقط به صورت کمی توصیف می شوند ودر مورد آنها قضاوت وداوری صورت نمی گیرد وارزشگذاری در ارزشیابی انجام می پذیرد.
هنگام اندازه گیری بر اساس شاخص های مختلف وبا مقیاس مورد نظر کارهای ارائه شده به کلاس مقایسه شده وزمان ارزشیابی در مورد انها تصمیم گیری می شود.تا ارزش گذاریشوند وارائه کننده ویا سایر افرادکلاس بتواننددر مورد موضوع ارائه شه تصمیمات درستی اتخاذ شود. به منظور پی بردن به میزان موفقیت دانشجویان در رسیدن به اهداف آموزشی مورد نظر توانایی هر فرد در جریان آموزش وهمچنین پایان کلاس طی ارائه کار مورد اندازه گیری قرار گرفته وسطح موفقیت وی در رسیدن به اهداف تعیین شده مشخص می گردد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
دانشگاه قزوین-موسی خانی

مشخصات

موضوع
علوم اجتماعی
مولف
مرتضی موسی خانی، ناصر حمیدی
ناشر
دانشگاه آزاد قزوین
شابک
9789645021885
تعداد صفحات
164
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
نوبت چاپ
1
نظرات
بدون نظر

نظر دهید

  • ارزش خرید:
  • کیفیت کالا:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.

سایر ویژگی‌ها

موضوع
علوم اجتماعی
مولف
مرتضی موسی خانی، ناصر حمیدی
ناشر
دانشگاه آزاد قزوین
شابک
9789645021885
تعداد صفحات
164
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
نوبت چاپ
1
محصولات مرتبط

فهرست

جستجوی پیشرفته

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ثبت نام / ورود