افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
اضافه به مقایسه0

کتاب اصلاح الگوی مصرف از منظر اقتصادی

مرجع:
دسته بندی: اقتصاد
مولف
ناصر جهانیان
ناشر
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
‎ریال900,000
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

نام تجاری:
توضیحات

الگوی مصرف تمامی جوامع اعم از توسعه یافته، در حال توسعه، کمتر توسعه یافته و حاشیه نشین ها و فقرا(جهان چهارم)، سال هاست مورد اعتراض سیاره زمین قرار گرفته است، به نحوی که سازمان ملل در برنامه عملیاتی قرن بیست و یک خود، برای دستیابی به توسعه پایدار، یکی از پیش نیازهای اساسی را تغییر الگوهای مصرف دانسته است. الگوی مصرفی کشورهای نفت خیز در حال توسعه ای مانند ایران از مشکلات مضاعفی برخوردار است. مکتب اقتصادی اسلام برای اصلاح این الگو، ضمن توجه کامل به سالم سازی اقتصاد، به ارزش ها، نهادها و سازمان های مخصوص به خود تکیه کرده و الگوی مصرف نامطلوب موجود را از طریق ارزش های اخلاقی و فقهی، نهادهای دولتی و مردمی و سازمان های مردم نهاد و دولت نهاد با عملیاتی کردن این ارزش ها از طریق سیاست ها به نحوی تغییر می دهد که:
1. مصرف، سهم همه باشد؛ یعنی، نیازهای اساسی همه مردم تأمین شود؛
2. قابلیت ها تقویت شود؛ یعنی، فقر مطلق و نسبی از طریق کارآفرینی، رشد اشتغال زا و کاهش نابرابری، به حداقل برسد؛
3. مسئولیت الهی در مصرف، لحاظ شود؛ یعنی، در ترکیب کالاها و خدمات نهایی به مصارف مورد رضایت شریعت توجه شود؛
4. مسئولیت اجتماعی در مصرف در نظر گرفته شود؛ یعنی، حقوق همنوعان مراعات شده و از سوی دیگر، از اسراف، تبذیر و تجمل پرستی که سهم دیگران را کاهش می دهد، اجتناب می شود؛
5. پایداری مصرف رعایت شود؛ یعنی، مصرف نسل آتی فدای نسل فعلی نخواهد شد.
دولت اسلامی، بنگاه های خصوص، خانوارها، افراد و بخش سوم برای تحقق الگوی مصرف بهینه، پایدار و موافق فقرا، وظایفی بر عهده دارند؛ اما این دولت اسلامی است که باید با اتخاذ سیاست های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، نقش حاکمیتی خود را ایفا کند.
برای تأمین هدف های پنج گانه اقتصاد اسلامی به منظور اصلاح الگوی مصرف و در راستای رویکرد جامع، راهبردی، فرایندی، بلند مدت، سنجیده، برنامه ریزی شده و خردورزانه، کتاب اصلاح الگوی مصرف از منظر اقتصادی به کوشش ناصر جهانیان در سه بخش سامان یافته است:
بخش اول: مبانی ارزشی و وضعیت مطلوب الگوی مصرف اسلامی
گفتار اول: الگوی مطلوب تخصیص درآمد در چارچوب اسلامی
گفتار دوم: حد مصرف مطلوب به عنوان هدف نظام اقتصادی اسلام
گفتار سوم: جایگاه کفاف و توسعه در الگوی مصرف اسلامی
بخش دوم: آسیب شناسی الگوهای مصرف
گفتار اول: نقد و بررسی برخی نظریه های مصرف کلان از دیدگاه اسلامی
گفتار دوم: آسیب شناسی الگوی مصرف ایران از دیدگاه اقتصاد اسلامی و اقتصاد متعارف
گفتار سوم: تحلیل مصرف گرایی از منظر اسلام و جامعه شناسی اقتصادی
گفتار چهارم: عوامل مؤثر بر هزینه های مذهبی دهک های مختلف درآمدی خانوارهای شهری ایران
بخش سوم: راهکارهای اقتصاد اسلامی برای اصلاح الگوی مصرف
گفتار اول: اصلاح الگوی مصرف و توسعه پایدار
گفتار دوم: توسعه اسلامی؛ مدل سازگار با اصلاح الگوی مصرف

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
پژوهشگاه فرهنگ - جهانیان

مشخصات

موضوع
اقتصاد
مولف
ناصر جهانیان
ناشر
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
شابک
978-600-108-128-6
تعداد صفحات
440
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1391
نوبت چاپ
1
نظرات
بدون نظر

نظر دهید

  • ارزش خرید:
  • کیفیت کالا:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.

سایر ویژگی‌ها

موضوع
اقتصاد
مولف
ناصر جهانیان
ناشر
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
شابک
978-600-108-128-6
تعداد صفحات
440
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1391
نوبت چاپ
1
محصولات مرتبط

فهرست

جستجوی پیشرفته

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ثبت نام / ورود