کتاب کارآفرینی تعاریف نظریات الگوها
پس از گذشت سالها از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و پس از سالها تجربه اندوزی در مدیریت یک سازمان صنعتی و تعمیق شناخت، آگاهیها و دانش خود در حضور اقتصاد و صنعت، دغدغهای حرفهای سراسر وجودم را فرا گرفته بود. سؤالات و چراها یکی پس از دیگری، راحت را از وجودم سلب کرده بود که:
چرا بعضی از افراد نسبت به دیگران موفقترند؟
چرا بعضی از سازمانها نسبت به سازمانهای دیگر موفقترند؟
Women's clothing size
Size | XS | S | M | L |
---|---|---|---|---|
Euro | 32/34 | 36 | 38 | 40 |
USA | 0/2 | 4 | 6 | 8 |
Bust(in) | 31-32 | 33 | 34 | 36 |
Bust(cm) | 80.5-82.5 | 84.5 | 87 | 92 |
Waist(in) | 24-25 | 26 | 27 | 29 |
Waist(cm) | 62.5-64.5 | 66.5 | 69 | 74 |
Hips(in) | 34-35 | 36 | 37 | 39 |
Hips(cm) | 87.5-89.5 | 91.5 | 94 | 99 |
With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.
Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.
شاید به جرأت بتوان گفت که این دغدغه مدیریتی هر مدیر مسلمان ایرانی است که در مرحله بلوغ انقلاب اسلامی و از سوی دیگر، کمال مدیریت خود با آن مواجه است و با آن زندگی میکند. باید بتوان برای عرصه اقتصادی نیز همچون عرصههای اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و … پاسخهای معتبر و بیبدیل یافت. باید بتوان راهبردهای انقلاب اسلامی را در حوزه اقتصاد و رقابت تنگاتنگ با راهبردهای رایج که ملهم از ایدئولوژیهای افراطی و تفریطی است، تعیین و تبیین نمود. باید بتوان با الهام از ایدئولوژی اسلام ناب محمدی (ص) و به اتکای ملاکها، معیارها و اصول اقتصادی اسلام، زیر ساختهای استراتژیک اقتصاد اسلامی را به نحوی که کارائی و اثربخشی آن، آزمودنی باشد، ارائه داد. این بایدها و هزاران باید دیگر که نمودهایی از این دغدغه فراگیر حرفهای است، مرا به تکاپوی عمیق و گسترده در این حوزه واداشت. با راهنمایی اساتید دانشگاه، مطالعه منابع و به اتکای تجربیات شخصی، پژوهش گستردهای را آغاز نمودم و به مدت چهار سال به بررسی علمی موضوع کارآفرینی در منابع داخلی و خارجی پرداختم و از مراکز دانشگاهی و مطالعاتی کارآفرینی در کشورهای انگلیس، کانادا و هندوستان دیدار نموده و با اساتید مربوط، به بحث و گفتگو نشستم. در هنگام انجام این تحقیق و تا پایان تدوین ادبیات پژوهش، هیچگونه سابقه مطالعاتی، تحقیقاتی و حتی ترجمه در حوزه کارآفرینی در کشور و به زبان فارسی یافت نشد. از اینرو سیر تحقیق و مطالعه، در منابع خارجی (انگلیسی) ادامه یافت. تمامی مدلهای موفقیت، مورد بررسی و کنکاش قرار گفت و به جرأت میتوان گفت کتاب با مقالهای به زبان انگلیسی وجود ندارد که از نظر دور مانده باشد. یافتههای نظری خود در ادبیات پژوهش را با تحقیق میدانی و آزمونهای آماری در هم تنیدم و به یک مدل بومی کارآفرینی دست یافتم. نتایج حاصل از این تحقیق که بهعنوان پایاننامه دوره دکترای مدیریت در دانشگاه تربیت مدرس (1377)، ارائه و دفاع گردیده، میتواند عملیاتی شده و به لحاظ علمی و عملی مورد استفاده و بهرهبرداری قرار گیرد.
دورانسازندگی و توسعه به زیر ساختهای نظری و فرهنگی خاص خود نیازمند است. تبیین راه سازندگی و مدل توسعه، پژوهشهای عملی را میطلبد تا افق دید و نگرش مدیران ارشد(استراتژیک) را روشن و شفاف نماید. از اینرو اینگونه تحقیقات کاربردی، هدایتگر راهی است که در پیش روی میباشد.
مطالعه حاضر، نگارنده را به این امر رهنمون گردانید که در عرصه اقتصاد، وجودکارآفرین ارزشی، وجودی ضروری، سازنده و بی بدیل است. اصول حاکم بر تفکرات کارآفرین ارزشی عبارتند از:
ـ موفقیت بنگاه اقتصادی، شرکت و کشور از طریق تولید و ارائه محصولات و خدمات جدید.
ـ دستیابی به سهم قابل توجهی از بازار جهانی از طریق ورود به صحنههای رقابت.
ـ کسب درآمد مشروع در فضای رقابتی سالم به شایسته سالاری منجر میشود.
ـ ثروت اندوزی، انگیزه اصلی نیست بلکه بر اساس اعتقاد، ثروت در جهت پرکردن شکافهای اجتماعی صرف میگردد.
ـ کارکنان، در درآمد حاصل از فعالیتها، شریک هستند.
ـچشمانداز روشن و شفاف، برای رسیدن به اهداف خود با سختکوشی، استقامت و ایثار.
ـ تغییر در محصول، روشهای تولید، بازار و تأمین منابع جدید، در دستور کار وی قرار دارد.
ـ او راه بقاء بنگاه خود را استمرار نوآوری با هدف رضایتمندی مشتری در صحنه اقتصاد جهانی میداند.
مطالعه تفضیلی مبحث کارآفرینی را به کلیه مدیران در تمامی سطوح در کلیه حوزههای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی، سیاسی و … پیشنهاد مینمایم. بیصبرانه در انتظار دریافت بازخورد از کلیه اساتید، دانشگاهیان، مدیران، دانشجویان و دانشپژوهان محترم میباشم تا به نحوی به کمال و رفع نقایص این پژوهش مدد رسانده و از سوئی باب گفتگوهای علمی و عملی در خصوص نتایج حاصل از این تحقیق را گشوده و راه اجرائی و کاربردی آن را هموار سازند.
مشخصات
- موضوع
- مدیریت
- مولف
- مححمود احمدپور داریانی
- ناشر
- جاجرمی
- شابک
- 9789642928125
- تعداد صفحات
- 300
- قطع کتاب
- رقعی
- نوع جلد
- شومیز
- سال چاپ
- 1393
- نوبت چاپ
- 11
نظر دهید