افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
اضافه به مقایسه0

کتاب روان شناسی ارتباطات و اقناع نظریه ها و کاربردها

مولف
کلود شابرول، میرونا رادو
ناشر
پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات
‎ریال1,450,000
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

ناموجود
نام تجاری:
توضیحات

این کتاب ترکیبی از تحقیقات انجام گرفته درحوزۀ ارتباطات اقناعی است که اصالت آن در گردآوری نتایج مطالعات روانشناسی، کاربردشناسی و تحلیل گفتمان به منظور بالا بردن سرعت دریافت، نزد کسانی است که می‌خواهند پیام را درک کنند، در مورد آن اقدامی را انجام دهند، و یا در مقابل آن مقاومت کنند. در این اثر، برخی مفاهیم اساسی و آموزه‌های روان‌شناسی از جمله مدل‌های دوگانه پردازش اطلاعات در تحلیل گفتمان‌ها، ترس و اقناع، بویژه تکنیک ایجاد هشیاری از طریق ترس و کاربردهای متنوع آن در پیشگیری از آسیب‌ها، چگونگی مقاومت در برابر اقناع، مفهوم ارتباطات تعهدآور، و همچنین قضاوت‌های حل مساله، مدل‌سازی دو عاملی، پیش‌بینی نحوه تأثیرگذاری رفتارها و نیز مفاهیم بنیان‌های عمل‌گرایانه تجربی کنش‌ها، کنش‌های گفتاری، قراردادهای ارتباطات، تصورات قالبی معقول، و هیجانات و ارتباطات به طور مشخص به همراه مصادیق و مثال‌های متنوعی مورد مداقه و بررسی قرارگرفته است.

در این کتاب، مؤلفان اثر در پی آن هستند تا به دانشجویان و تمام خوانندگانی که می‌خواهند به اندیشه‌های دقیقی در مورد سوالات مهم روان‌شناسی‌اجتماعی ارتباطات و اقناع دست یابند، تصویری جامع ارائه دهند. این اثر اگرچه در حوزه روانشناسی اجتماعی قرار می‌گیرد اما می‌توان آن را در زمره آثار روانشناسی اجتماعی ارتباطات قلمداد کرد. مؤلفان اثر اهتمام وافر دارند تا چگونگی تأثیر پیام در رقابت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای را مورد بررسی جامعه قرار دهند. هم‌چنین این اثر مسائل مرتبط به نحوه تأثیرگذاری بر مخاطب از طریق تکنیک‌های اقناعی در زمینه‌های مختلف از بازاریابی گرفته تا امور بهداشتی، محیط زیست و حمل و نقل را در بر می‌گیرد. آنچه که مؤلفان در این اثر مبسوط‌تر مورد بحث و تأمل قرار داده‌اند، تاکید بر نقش دریافت‌کننده پیام و اهمیت روش تحلیل گفتمان در کدگشایی و بازشناسی محتوای آشکار و پنهان جملات بیانی است.

کتاب «روانشناسی ارتباطات و اقناع؛ نظریه‌ها و کاربردها» مجموعاً از سه بخش اصلی و 12 فصل تشکیل شده که هر کدام از این فصل‌ها ذیل سه بخش «ارتباطات اقناعی، فرایند پردازش اطلاعات: شناخت عواطف»، «ارتباطات اقناعی و مدل‌های اجتماعی- شناختی» و «ارتباط اقناعی»، تلاش دارند تا ارتباطات اقناعی را از حیث فرایند رفتار با اطلاعات، مدل‌های شناختی- اجتماعی و هم‌ساختاری روانی اجتماعی تجربی، مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار دهند.

در بخش اول، مدل‌های دوگانۀ پردازش اطلاعات، در نهایت خلأ میان تحلیل گفتمان و اثرات آن‌ها را بر بازیگران اجتماعی پر می‌کند؛ چراکه بنا بر ادعای این کتاب، مطالعات صورت‌گرفته در مورد مقاومت در برابر اقناع تا عصر حاضر پیشرفت بسیار اندکی داشته است و تنها به اقناع کردن توجه شده و مقابله با تلاش‌های فراوانی که در مدرنیته در جهت تأثیرگذاری اقناعی انجام می‌شود، موردتوجه نبوده است.

کتاب در بخش دوم قصد دارد مروری بر پرسش‌های موجود در پس حوزۀ روانشناسی ارتباطات داشته باشد. در این بخش، سود زیاد کاربرد قضاوت‌های عادی و انکشافی در استدلال‌های زندگی، ارائه رویکرد راهبردی با مفهوم عاملیت کنشگر اجتماعی که پیش از هر چیز به دنبال اهداف خود است، تئوری کنش برنامه‌ریزی شده برای پژوهش‌های کاربردی، ارائه می‌شود. این بخش درواقع، فضایی را برای تفکر، فراتر از روانشناسی اجتماعی ارتباطات و اقناع، در مورد چهارچوب‌های اجتماعی و مفهومی که نقاط اتکای روانشناسی اجتماعی هستند، می‌گشاید.

بخش سوم به خواننده پیشنهاد می‌کند که حوزۀ دید خود را گسترش دهد و تحلیل گفتگو را که به خاطر فقدان ابزارهای پژوهشی در روانشناسی اجتماعی تا دورۀ متأخر کنار گذاشته شده است و همین‌طور نتایج فلسفۀ زبان را در دیدگاه خود وارد سازد چراکه نتایج این فلسفه در رده‌بندی کنش‌هایی که با سخن گفتن انجام می‌شود، دارای اهمیت است. به استناد این بخش از کتاب، کاربردشناسی گفتمان‌ها فراتر از مسائل صرفاً زبان شناختی به افراد امکان می‌دهد تا مسائل روان‌شناختی، جامعه‌شناختی و گفتمانی را به طور کلی مفصل‌بندی کنند.

با توجه به اهمیت روزافزون حوزه علمی و کاربردی روانشناسی ارتباطات از سوی صاحب‌نظران و نیز بنا بر ادعای این اثر، از آن‌جایی که تاکنون اثری ذیل این عنوان در کشور تألیف و ترجمه نشده است، ترجمه چنین اثر جامع و جدیدی کار ارزنده‌ای می‌باشد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
پژوهشکده فرهنگ - فتوره چی

مشخصات

موضوع
ارتباطات و روزنامه نگاری
مولف
کلود شابرول، میرونا رادو
ناشر
پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات
مترجم
محمدمهدی فتوره چی، نصرالله قاسم پور
شابک
978-600-452-165-9
تعداد صفحات
362
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
1
نظرات
بدون نظر

نظر دهید

  • ارزش خرید:
  • کیفیت کالا:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.

سایر ویژگی‌ها

موضوع
ارتباطات و روزنامه نگاری
مولف
کلود شابرول، میرونا رادو
ناشر
پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات
مترجم
محمدمهدی فتوره چی، نصرالله قاسم پور
شابک
978-600-452-165-9
تعداد صفحات
362
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
1
محصولات مرتبط

فهرست

جستجوی پیشرفته

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ثبت نام / ورود