کتاب مدیران بزرگ به دنیا می آیند ساخته می شوند

نوین-زعیمی

محصول جدید

کتاب «مدیران بزرگ به دنیا نمی آیند، ساخته می شوند»، برگردان فارسی کتاب «The making of a manager» از جولی ژو (JULIE ZHUO) است.

450,000 ریال

مدیریت
جولی ژو
حمید زعیمی
نوین توسعه
978-622-6840-35-4
256
1
1398
رقعی
شومیز

تبریک می­گویم. شما مدیر شده ­اید! بعد از خوشحالی کردن، عنوان درخشان جدیدتان را بپذیرید و مرحله جدید مسیر شغلی تان را آغاز کنید. حقیقت مانند مه کم­ کم پایین می آید، شما واقعا نمی ­دانید که در حال انجام چه کاری هستید…

وقتی جولی ژو در سن ۲۵ سالگی مدیر تازه ­کاری بود، دقیقا چنین احساسی داشت. او با مسئولیت­ های زیادی از استخدام گرفته تا اخراج، از ملاقات گرفته تا پیغام دادن، از برنامه­ ریزی گرفته تا اجرا شروع به کار کرد و با هزاران سوال و عدم قطعیت مواجه شد. چگونه او می­ توانست ارزش بیشتری از کار تیمی به دست آورد؟ چطور می­ توانست از کارمندان مستقیمش بهتر حمایت کند؟ راز مدیریت همراه با اعتماد­ به­ نفس در شرایط جدید و غیرمنتظره چه بود؟

اکنون، جولی پس از مدیریت تیم ­های زیادی متشکل از ده­ ها تا صدها نفر، مهم ترین درس را یاد گرفته است: مدیران بزرگ ساخته می­ شوند، به دنیا نمی آیند. اگر مشغول خواندن کتاب هستید، پس شما به قدر کافی به فکر مدیر بزرگ­ شدن می­ باشید.

کتاب حاضر یک راهنمای نوین مدیریت است که شامل مثال­ های روزمره و بینش­های متحول­ کننده مانند موارد زیر است:

  • چطور یک مدیر عالی را از یک مدیر معمولی تشخیص دهید (همراه با مثال)
  • چه زمان یک مصاحبه نامناسب را نادیده بگیرید و در هر صورت فردی را استخدام کنید.
  • چطور برای کارمندانتان چیزی غیر از رئیس باشید، و فضای پراعتمادی بین خود و آنها ایجاد کنید.
  • وقتی که ایمانتان را از دست می ­دهید و پاسخ سؤالات را نمی­ دانید، به دنبال چه چیزی بگردید.

اگر تازه مدیر شده­ اید، یا به دنبال ارتقا هستید، برای تبدیل شدن به مدیر دلخواهتان به این کتاب نیاز دارید.

از مقدمه کتاب

کتاب‌‌های مدیریت بسیاری وجود دارد که توسط مدیران ارشد و متخصصان مدیریت نگاشته شده‌‌اند. منابع بی‌‌شماری برای مدیران اجرایی وجود دارد که می‌‌خواهند از طریق تازه‌‌ترین ترندهای کسب‌‌و‌‌کار و پژوهش‌‌های سازمانی کارشان را مؤثرتر انجام دهند.

اما اکثر این مدیران، مدیران ارشد یا مدیران اجرایی رده بالا نیستند. اکثر آن‌ها تیم‌‌های کوچک‌تری را مدیریت می‌‌کنند و برخی اوقات حتی به طور مستقیم هم این کار را نمی‌‌کنند. اغلبِ آن‌ها در صفحات مجلات فوربس یا فورچون نیستند. ولی همه‌‌، مدیرانی هستند که هدف مشابهی دارند و آن کمک به تعدادی از افراد برای رسیدن به یک هدف مشترک است. این مدیران می‌‌توانند معلمین یا رؤسای مدرسه، کاپیتان‌‌ها یا مربیان، سرپرستان یا برنامه‌‌ریزان باشند.

بعد از درنظر گرفتن این موضوع، با خودم فکر کردم شاید بتوانم این کتاب را بنویسم، زیرا افراد زیادی می‌‌توانند از آن استفاده کنند: افرادی مانند مدیران جدیدی که بدون آمادگی وارد چالش بزرگی شده‌‌اند، مدیرانی که مدام فکر می‌‌کنند چگونه به افرادشان کمک کنند تا عملکرد بهتری داشته باشند، مدیران تیم‌‌های با رشد سریع و آن‌هایی که درباره مدیریت کنجکاوند. در زمان نه چندان دوری، خودِ من یکی از این افراد بودم.

مدیریت یک تیم کار سختی است؛ چراکه در نهایت به افراد ختم می‌شود و همه‌‌ی ما موجوداتی چندبعدی و پیچیده هستیم. همان‌طور که رسیدن به یک جایگاه ویژه منحصر به روش خاصی نیست، برای مدیریت گروهی از افراد نیز تنها یک راه وجود ندارد.

همکاری در تیم‌‌ها باعث پیشبرد جهان می‌شود. با کار کردن در تیم می‌‌توانیم به مراتب بسیار بزرگ‌تر و رؤیاپردازانه‌‌تر از اقدام فردی به پیش برویم. به همین شیوه جنگ‌‌ها به پیروزی ختم می‌‌شوند، نوآوری‌‌ها رخ می‌‌دهند و سازمان‌‌ها موفق می‌‌شوند. دلیل تحقق همه‌‌ی رویدادهای بزرگ، داشتن شیوه همکاری تیمی است.

بیش‌تر از هر چیزی در زندگی‌ام به این جمله ایمان دارم: مدیرانِ بزرگ به دنیا نمی‌‌آیند، ساخته می‌شوند. مهم نیست که شما چه کسی هستید، همین که این‌قدر برایتان مهم بوده است که این کتاب را بخوانید، پس به قدر کافی به مدیر بزرگ شدن اهمیت می‌‌دهید.

خواننده‌‌ی عزیز، امیدوارم این کتاب نکات مفیدی به شما ارائه دهد. ولی مهم‌تر از آن، کتاب حاضر به شما کمک ‌‌کند چراهای مدیریت را درک کنید. زمانی که چراهای مدیریت را فهمیدید، می‌‌توانید در چگونگی‌‌های آن نیز مؤثر باشید. چرا باید مدیریت وجود داشته باشد؟ چرا باید با کارکنانتان جلسات یک‌‌به‌‌یک داشته باشید؟ چرا باید فرد الف را به جای فرد ب انتخاب کنید؟ چرا برخی مدیران اشتباهات مشابهی مرتکب می‌‌شوند؟

برخی از داستان‌‌ها و فضاهایی که در کتاب به آن اشاره کرده‌‌ام، ممکن است منحصر‌‌به‌‌فرد و مربوط به محیط کاری خودم یعنی یک شرکت استارتاپ تکنولوژی‌‌محور و جزو پانصد شرکت برتر فورچون باشد. ممکن است به ندرت بخواهید کسی را استخدام کنید. شاید جلسات بخش مهمی از کار روزانه‌‌ی شما نباشد. باوجود این، بیش‌تر کار روزانه‌‌ی مدیران بازخورد دادن، ایجاد فرهنگ سالم و برنامه‌‌ریزی مشترک است.

در پایان، امیدوارم این کتاب منبعی در قفسه کتاب‌هایتان باشد که می‌‌توانید با هر ترتیبی که دوست داشتید آن را مطالعه‌‌ کنید و هر زمان که بخش خاصی متناسب با نقش جدیدتان لازمتان شد، دوباره آن بخش را بخوانید.

فهرست مطالب کتاب مدیران بزرگ …

مقدمه) مدیرانِ بزرگ به دنیا نمی‌‌آیند، ساخته می‌‌شوند

فصل اول) مدیریت چیست؟

فصل دوم) سه ماه اول

فصل سوم) رهبریِ یک تیم کوچک

فصل چهارم) هنرِ بازخورد دادن

فصل پنجم) مدیریتِ خود

فصل ششم) جلسات شگفت‌‌انگیز

فصل هفتم) خوب استخدام کردن

فصل هشتم) کارها را به سرانجام برسانید

فصل نهم) مدیریت یک تیمِ در حال رشد

فصل دهم) فرهنگ‌‌سازی

سخن پایانی) یک‌‌درصد از سفر به پایان رسید

نوشتن نقد و نظر

کتاب مدیران بزرگ به دنیا می آیند ساخته می شوند

کتاب مدیران بزرگ به دنیا می آیند ساخته می شوند

کتاب «مدیران بزرگ به دنیا نمی آیند، ساخته می شوند»، برگردان فارسی کتاب «The making of a manager» از جولی ژو (JULIE ZHUO) است.

مــحصولات مرتبط