افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
اضافه به مقایسه0

کتاب راهنمای تولید ناب

مرجع:
دسته بندی: مدیریت
مولف
دن اولسن
ناشر
نشر نوین

کتاب راهنمای تولید ناب اثر دن اولسن ترجمه وحید فخر نشر نوین منتشر شده است

ادامه مطلب
‎ریال990,000
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

ناموجود
نام تجاری:
توضیحات

چگونه با حداقل محصول پذیرفتنی MVP و بازخورد سریع مشتری به نوآوری بپردازیم

چرا محصولات شکست می‌خورند و رویکرد ناب چگونه این روند را تغییر می‌دهد

تولید محصولات عالی بسیار دشوار است. همه ما، با آمارهای جدیِ درصد بالای شکست در محصولات جدید آشنا هستیم. به ازای هر داستان موفقیت‌آمیزی که از اپل، گوگل و فیس‌بوک می‌شنوید، محصولات شکست خورده بی‌شماری وجود دارند که منجر به تعطیلی شرکت‌ها می‌شوند.

به تمامی ابزار و وسایلی فکر کنید که در سال گذشته از آنها استفاده کرده‌اید. کدام یک را دوست دارید؟ از کدامشان متنفرید؟ اصلا کدامشان را به خاطر می‌آورید؟ اگر شما هم مانند اکثر مردم باشید، در واقع بخش بسیار کوچکی از وسایلی که استفاده می‌کنید، را دوست دارید.

اگر در گروهی بودید که محصولی را که مشتریان دوست داشتند، تولید کرده‌اید، می‌دانید راجع به چه احساس خوشایندی صحبت می‌کنیم. کاربرانِ احساساتی از صحبت درباره محصولاتتان دست نخواهند کشید. استانداردها و معیارهای تجاریتان در جهت درست در حال رشد است. برای هم‌سطح نگه‌داشتن خود با تقاضای زیاد بازار تلاش می‌کنید. مشتریان محصولاتتان را می‌خواهند و برای آن ارزش قائلند.

اما حقیقت تلخ این است که تعداد کمی از محصولات چنین سرنوشتی دارند. چرا ساخت محصولی که مشتریان دوستش داشته باشند، دشوار است؟ چرا عمده‌ی محصولات شکست می‌خورند؟

چرا محصولات شکست می‌خورند؟

در طول دوره کاری‌ام، روی محصولات متفاوتی کار و مطالعه کرده‌ام. وقتی به عامل اصلی شکست محصولات دست پیدا کردم، الگویی در آن ظاهر شد. دلیل اصلی شکست محصولات این است که آن‌ها، نیاز مشتری را بهتر از گزینه‌های دیگر برآورده نمی‌کنند. این مسئله، ماهیتِ تناسب محصول-بازار ( product-market fit) است. مارک اندرسن (Mark Anderson) از Netscape این اصطلاح را ابداع کرد. وی در همان مطلب ادعا کرد که استارتاپ‌ها «به خاطر عدم دستیابی به تناسب محصول-بازار، شکست می‌خورند.»

رویکرد استارتاپ‌ ناب که توسط اریک ریس (Eric Ries) شروع شد، به شهرتِ ‌ایدئولوژی تناسب محصول-بازار و اهمیت دست‌یابی به آن کمک شایانی کرد. یکی از دلایلی که این ایده با واکنش مثبت همگانی روبه‌رو شد این بود که مردم می‌دانند که ساخت یک محصول موفق، بسیار دشوار است. من قویا از اصول رویکرد استارتاپ‌ ناب حمایت می‌کنم.

بسیاری از افراد، اولین مرتبه‌ای که‌ایده‌های استارتاپ‌ ناب را می‌شنوند، بسیار مشتاقند تا آن‌ها را امتحان کنند. با این‌حال با تعداد زیادی از این افراد مشتاق –که در پی یافتن دقیق چگونگی انجام آن بودند– صحبت کردم. آن‌ها این مفاهیم سطح بالا را درک می‌کنند، اما نحوه به کار بستن آن را نمی‌دانند.

چرا کتاب راهنمای محصول ناب؟

این کتاب را برای پر کردن شکاف موجود در دانش افرادی نوشته‌ام که خواهان تولید یک محصول با استفاده از اصول استارتاپ‌ ناب هستند. این کتاب یک راهنمای گام‌به‌گام و شفاف برای کمک به ساخت محصولات موفق است. در طول دوران همکاری با بسیارس از گروه‌های تولیدی، شاهد چالش‌های بسیاری بودم که با آن مواجه می‌شدند، و  مثال‌های بسیار زیادی از مواردی که عملیاتی بود و همچنین مواردی که درست کار نکرد را دیده‌ام. در این دوران، چارچوب و فرایندی برای دست‌یابی به تناسب محصول-بازار ایجاد کردم.

هرم تناسب محصول- بازار

چارچوبی که از آن تحت عنوان هرم تناسب محصول- بازار یاد می‌کنم، این تناسب را به 5 مؤلفه اساسی تقسیم می‌کند: مشتری نهایی‌تان، نیازهای برآورده‌نشده مشتری‌هایتان، ارزش پیشنهادیتان؛ مجموعه ویژگی‌هایتان، و تجربه کاربری‌تان (User experience : UX). در واقع هر کدام از این‌ها یک فرضیه قابل آزمایش است. رشته‌ای منطقی میان این پنج فرضیه مبتنی بر چگونگی ارتباط آن‌ها با یکدیگر و منتج شدن به سلسله‌مراتبی که در هرم نشان داده شده، وجود دارد

کتاب راهنمای محصول ناب

فرایند تولید ناب

پس از ایجاد هرم تناسب محصول-بازار، یک فرایند تکراری و ساده را برای بهره‌مندی از آن به نام فرایند تولید ناب طراحی کردم. این فرایند شما را در هر لایه از هرم، از پایین تا بالا راهنمایی می‌کند؛ همچنین به شما کمک خواهد کرد تا فرضیاتتان را برای هر مؤلفه اصلی تناسب محصول- بازار به دقت مشخص و مورد آزمایش قرار دهید.

فرایند تولید ناب دارای 6 گام است:

  1. تعیین مشتری نهایی
  2. شناسایی نیازهای برآورده‌نشده مشتریان
  3. تعریف ارزش پیشنهادی
  4. تعیین مجموعه ویژگیهای حداقل محصول پذیرفتنی (MVP) خودتان
  5. ساخت نمونه MVP خودتان
  6. MVP خود را با مشتریان بیازمایید

این کتاب هر گام فرایند را با  مثال‌های واقعی مرتبط، شرح خواهد داد. همچنین بخشی را جهت به اشتراک‌گذاری یک نمونه موردی دقیق و جامع از به کار‌گیری فرایند اختصاص دادم.

یک راهنمای جامع

از آن‌جایی‌‌که موارد درست بسیار زیادی برای ساخت یک محصول عالی مورد نیاز است، این کتاب را به شکل یک راهنمای جامع نوشته‌ام. گستره‌ای از موضوعات مهم را علاوه بر فرایند تولید ناب پوشش دادم. کتاب به صورت جزئی شما را در توصیف طراحی تجربه کاربری و توسعه چابک همراهی خواهد کرد. همچنین پوشش دقیقی از تحلیل‌ها و چگونگی استفاده از معیارها برای بهینه‌سازی محصولتان ارائه خواهد کرد. فرایند تولید ناب و باقی ابزارها در این کتاب از تجربیات عملی و دروس آموخته شده در دوران کاری‌ام در ساخت محصولات با تکنولوژی بالا –حال آن‌هایی که موفق بودند یا شکست خوردند– به دست آمده است.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
نشر نوین-فخر

مشخصات

موضوع
مدیریت
مولف
دن اولسن
ناشر
نشر نوین
مترجم
وحید فخر
شابک
978-600-8738-91-6
تعداد صفحات
395
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
1
نظرات
بدون نظر

نظر دهید

  • ارزش خرید:
  • کیفیت کالا:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.

سایر ویژگی‌ها

موضوع
مدیریت
مولف
دن اولسن
ناشر
نشر نوین
مترجم
وحید فخر
شابک
978-600-8738-91-6
تعداد صفحات
395
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1398
نوبت چاپ
1
محصولات مرتبط

فهرست

جستجوی پیشرفته

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ثبت نام / ورود