افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
اضافه به مقایسه0

کتاب فهم فرهنگ مادی

مرجع:
دسته بندی: علوم اجتماعی
مولف
یان وودوارد
ناشر
لوگوس
‎ریال400,000
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

نام تجاری:
توضیحات

مترجم کتاب، شایسته مدنی‌لواسانی است که حوزه تخصص اش جامعه شناسی مصرف است. مدنی در مقدمه کتاب آورده است: «جامعه‌شناسی مصرف و مطالعات فرهنگ مادی به‌عنوان زیرشاخه آن، یکی از حوزه‌های مهم جامعه‌شناسی است که مطالعات علمی انگشت‌شماری در خصوص آن در محافل علمی ایران انجام شده است. اشیا بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می‌دهند و افراد در تمام لحظات خود را غرق در اشیا می یابند. برخی از آن‌ها به ضرورت‌های زندگی بدل شده‌اند مثل؛ گوشی همراه، کارت اعتباری، کلید خانه و برخی و در مناسک خاص خودشان را به ما نشان می‌دهند مثل؛ آیینه و شمعدان و اشیا سر سفره هفت‌سین. اشیاء را می‌توان جاندارانی تصور کرد که با زبان خودشان فرهنگ را روایت می‌کنند.»

 وودوارد در مقدمه ای که خود برای ترجمه فارسی اثرش نوشته است می گوید: «این کتاب به‌ دنبال ایجاد رویکردی بین‌رشته‌ای برای اشیاست. گرچه بیشتر با مسائل جامعه‌شناختی، نمونه‌ها و مفاهیمی سروکار دارد که در پی مادی کردن مطالعات مصرف در جامعه‌شناسی هستند، اما طیفی از سنت‌های نظری و رشته‌ها را مرور کرده و مطرح می‌کند. به‌علاوه، رفت و برگشتی به نظریات انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی کلاسیک دارد که از دل آن حوزه کنونی مطالعات فرهنگ مادی رشد کرده است. با همه این احوال شاید در پی سنتز و تفسیر سنت قدیمی درباره پژوهش شیء در علوم اجتماعی است و قصد دارد نشان دهد چگونه شالوده‌ای مهم برای مطالعات امروزه اشیاء فراهم می‌شود.»

پشت جلد کتاب:

چرا تبلت و گوشی تلفن همراه، بنا به مُد روز لوازم جانبی دارند؟ چرا مردم  برای به روز و کاربردی کردن آشپزخانه هزینه زیادی می‌کنند؟ چرا افراد در حسرت کیف و کفش هستند؟ آیا تمایل ما به اشیا غیرمنطقی و ناسالم است؟ اشیا به شکل گریزناپذیری ما را نه تنها در فرهنگ مصرفی بلکه در روابط اجتماعی احاطه کرده‌اند. این کتاب شیوه‌های مختلف مطالعه‌ی اشیا را مرور می‌کند و به بررسی مطالعات فرهنگ مادی از طریق تلفیق پژوهش‌های کلاسیک و معاصر درباره‌ی اشیا، کالاها، مصرف و نمادسازی می‌پردازد. این کتاب مفاهیم و رویکردهای کلیدی در مطالعه‌ی اشیا را مرور کرده و نظریات کلیدی از مارکسیسم  و رویکرد انتقادی تا ساختارگرایی و نشانه‌شناسی را بیان می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که افراد چرا و چگونه از اشیا برای نمایش هویت، پایگاه اجتماعی و روایت زندگی‌شان استفاده می‌کنند و اینکه چرا مطالعات فرهنگ مادی برای درک جامعه ضروری است. مطالعه این کتاب برای پژوهشگران جامعه‌شناسی، انسان‌شناسی، مطالعات فرهنگی، مطالعات رفتار مصرفی و مطالعات طراحی و مُد ضروری است. این کتاب ابزاری کارامد برای شناخت اشیا و چگونگی استفاده از آنها در زندگی روزمره است، از طرفی به تولیدکننده یاد می‌دهد با چه دیدگاهی اشیا را  طراحی و تولید کند.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
لوگوس-مدنی

مشخصات

موضوع
علوم اجتماعی
مولف
یان وودوارد
ناشر
لوگوس
مترجم
شایسته مدنی لواسانی
شابک
978-622-6288-01-9
تعداد صفحات
278
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1397
نوبت چاپ
1
نظرات
بدون نظر

نظر دهید

  • ارزش خرید:
  • کیفیت کالا:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.

سایر ویژگی‌ها

موضوع
علوم اجتماعی
مولف
یان وودوارد
ناشر
لوگوس
مترجم
شایسته مدنی لواسانی
شابک
978-622-6288-01-9
تعداد صفحات
278
قطع کتاب
رقعی
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1397
نوبت چاپ
1
محصولات مرتبط

فهرست

جستجوی پیشرفته

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ثبت نام / ورود