افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
اضافه به مقایسه0

کتاب نقشه راه فناوری برای استراتژی و نوآوری

مرجع:
دسته بندی: مدیریت
مولف
ماترین جی. موهرل، رالف آیزنمن، رابرت فال

مباحث مطرح شده در این کتاب به سازمان‌ها و بنگاه‌های فناوری‌محور کمک می‌کند تا علاوه بر کسب درک و شناخت روشن‌تر از مفهوم نقشه راه فناوری، خود را به ابزارها و روش‌های نوآورانه و مبتکرانه برای ترسیم و اجرای نقشه راه فناوری مجهز سازند.

ادامه مطلب
‎ریال225,000
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

ناموجود
نام تجاری:
توضیحات
باب گالوین ، مدیر موتورولا که در زمان وی این شرکت اقدام به ترسیم نقشه راه نمود، نقشه راه را اینچنین تعریف می‌کند: «نقشه راه نگاهی مبسوط به آینده در حوزه‌ای معین است که متشکل از دانش ترکیبی و تصویر ذهنی از شفاف‌ترین پیشران‌های تغییر در آن حوزه است.» به عبارتی، نقشه راه چارچوبی منسجم ارائه می‌کند که در آن عناصر متنوع استراتژیک که باید در راستای دستیابی به اهداف سازمانی همگرا شوند را به طور خلاصه در قالب یک نمودار گرافیکی به نمایش می‌گذارد. فرآیند ترسیم نقشه راه، یک چارچوب سازماندهی‌شده برای دستیابی، اکتشاف، تجزیه و تحلیل و گزارش دهی مسائل استراتژیک مرتبط با فرآیندهای کسب و کار است. نقشه راه یک ابزار گرافیکی مبتنی بر زمان است که برای نمایش آینده مطلوب سازمان و راه‌های وصول به آن و کمک به انتخاب بهترین مسیر برای رسیدن به آن می‌باشد. یکی از تعاریف جامع نقشه راه این است که «چگونه گروهی از افراد می‌توانند در مدت زمان مشخصی به اهداف خود دست یابند و همچنین برای رسیدن به این اهداف چه قابلیت‌ها و اقداماتی مورد نیاز است.» ترسیم نقشه راه یک فرآیند یادگیرنده است. بدین معنا که باعث ایجاد زبان مشترک در میان ذی‌نفعان شده و ارتباط میان آنها را بهبود می‌بخشد. ترسیم نقشه راه فناوری، تکنیکی قدرتمند برای کمک به برنامه‌ریزی و مدیریت فناوری در بنگاه است. در حالت کلی، نقشه راه فناوری یک نمودار زمان‌بندی شده است که تعدادی لایه مشتمل بر جنبه‌های تجاری و فناورانه را در بر دارد. نقشه راه به تکامل بازارها، محصولات و فناوری‌ها کمک می‌کند و جنبه‌های مختلف آنها را به هم مرتبط می‌کند. نقشه راه فناوری، یک روش قدرتمند برای حمایت و پشتیبانی از مدیریت و برنامه‌ریزی فناوری، به‌ویژه برای کشف و ایجاد پیوند پویا میان منابع فناورانه، اهداف سازمانی و محیط در حال تغییر است. برای نقشه راه می‌توان چندین لایه در نظر گرفت که شامل بازار، محصول و خدمات، فناوری و دانش و سایر منابع است. نقشه راه همه این لایه‌ها را با یکدیگر مرتبط می‌سازد و تکامل هر یک از لایه‌ها در طول زمان را نشان می‌دهد. کتابی که پیش رو دارید مشتمل بر چهار بخش است. در بخش اول از طریق بحث درباره موضوع‌هایی نظیر جایگاه نقشه راه فناوری در مدیریت فناوری؛ نقش این ابزار در تسهیل هماهنگی و همکاری در شبکه‌ها؛ ارائه تجربیاتی از ترسیم نقشه راه صنعتی در کانادا و برخی مقوله‌های دیگر به تشریح جایگاه و اهمیت نقشه راه فناوری در سازمان‌ها و بنگاه‌ها پرداخته شده است. بخش دوم با هدف پرداختن به فرآیندهای ترسیم نقشه راه فناوری به موضوع‌هایی نظیر رویکردهای کارگاهی برای ترسیم نقشه راه فناوری؛ نقشه راه فناوری آینده‌گرا و نقشه راه فناوری مبتنی بر سناریو و نظریه حل ابتکاری مسئله تخصیص داده شده است. بخش سوم کتاب به اجرای ترسیم نقشه راه فناوری پرداخته است و موضوع‌هایی نظیر اجرای ترسیم نقشه راه فناوری؛ ارائه تجربیاتی از زیمنس در ترسیم نقشه راه فناوری و ترسیم نقشه راه اکتشافی را شامل می‌شود. بخش پایانی کتاب نیز به ارتباط نقشه راه فناوری با سایر ابزارهای طرح‌ریزی استراتژی مانند کارت نوآوری متوازن، چشم اندازسازی استراتژیک و تحلیل ثبت اختراعات (پتنت) اختصاص یافته است. باور مترجمان کتاب این است که بنگاه‌ها و سازمان‌های ایرانی نیاز دارند از طریق بهره‌برداری از نقشه راه فناوری گامی موثر در زمینه مدیریت فناوری بردارند. فرآیند ترسیم نقشه راه فناوری باعث می‌شود که مدیران و تصمیم‌گیرندگان در سازمان‌ها به بازارها و محصولات آینده، قابلیت‌های فناورانه مورد نیاز برای خلق محصولات آینده، منابع و دانش لازم برای رسیدن به فناوری‌های مورد نظر بیندیشند و برای آنها برنامه مشخصی داشته باشند.
ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
نقشه راه فناوری برای-صفدری

مشخصات

موضوع
مدیریت
مولف
ماترین جی. موهرل، رالف آیزنمن، رابرت فال
مترجم
غلامرضا توکلی، مصطفی صفدری رنجبر، علی سلامتی
شابک
978-600-407-069-0
تعداد صفحات
371
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1395
نوبت چاپ
1
نظرات
بدون نظر

نظر دهید

  • ارزش خرید:
  • کیفیت کالا:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.

سایر ویژگی‌ها

موضوع
مدیریت
مولف
ماترین جی. موهرل، رالف آیزنمن، رابرت فال
مترجم
غلامرضا توکلی، مصطفی صفدری رنجبر، علی سلامتی
شابک
978-600-407-069-0
تعداد صفحات
371
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1395
نوبت چاپ
1
محصولات مرتبط

فهرست

جستجوی پیشرفته

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ثبت نام / ورود