کتاب تمام بازاریاب ها دروغگو هستند داستان تعریف میکنند

کتاب مهربان-سعادت

محصول جدید

اثری کلاسیک و فوق العاده که شرح می دهد چرا اعتبار بهترین روش برای بازاریابی است.

288,000 ریال

-10%

320,000 ریال

ست گادین
قاسم سعادت
کتاب مهربان
978-600-47-255-0
290
1
1397
رقعی
شومیز

ما باور می‌کنیم که طعم شراب در یک گیلاس 20 دلاری بهتر از گیلاس یک دلاری است. ما باور می‌کنیم که کتانی 125 دلاری حس بهتری نسبت به کتانی 25 دلاری به ما می‌دهد.

همان‌طوری که سِت‌ گادین شرح می‌دهد، بازاریاب‌های خوب در مورد ویژگی‌ها و یا حتّی مزایا صحبت نمی‌کنند. در مقابل، آن‌ها داستان تعریف می‌کنند، داستانی که ما می‌خواهیم باورش کنیم؛ خواه واقعی باشد خواه نباشد. در دنیایی که بیشتر مردم انتخاب‌های نامحدودی دارند و زمان کافی برای آن‌ها ندارند، هر سازمان به عنوان یک بازاریاب است و بازاریابی تماماً در مورد داستان گفتن است.

بازاریاب‌ها زمانی موفّق می‌شوند که داستانی برای ما تعریف کنند. داستانی که با نگرش ما سازگار و جفت و جور باشد و ما جذب آن شویم و سپس، آن را برای دوستان خود نیز تعریف کنیم. به عنوان مثال، جارو برقی دایسون، آب معدنی فیجی یا آیپاد را در نظر بگیرید.

ولی مواظب باشید که: چنانچه داستان‌های شما نا معتبر و غیر قابل باور باشند، در واقع، از جایگاه «دروغ» به جایگاه «تقلب» منتقل شده‌اید. این درسی است که بازاریاب‌های تلفنی، شرکت‌های تولیدکننده سیگار و سیاستمداران کثیف به سختی آن را می‌آموزند.

تمام بازاریاب‌ها، داستان‌سُرا هستند. در این میان فقط بازنده‌ها، دروغ‌گو هستند.

 

نوشتن نقد و نظر

کتاب تمام بازاریاب ها دروغگو هستند داستان تعریف میکنند

کتاب تمام بازاریاب ها دروغگو هستند داستان تعریف میکنند

اثری کلاسیک و فوق العاده که شرح می دهد چرا اعتبار بهترین روش برای بازاریابی است.

مــحصولات مرتبط