اطلاعات

شرایط چاپ

شاخه‌ها

جعبه ابزار تحقیقات بازار

تاریخ انتشار: 00/05/16
نمایش: 82
(0 رای)

امروزه با پیشرفت‌های حاصل ‌شده در زمینه کسب و کارها و گسترش دامنه تولیدات و همچنین افزایش رقبا در بازار، مدیری موفق است که توانایی تحلیل دقیق بازار و رقبای خود را داشته باشد.

بازاریابی در دوران مدرن با بازاریابی سنتی بسیار متفاوت است. شما به عنوان یک مدیر موفق و شخصی که دارای کسب و کار خاصی است باید با روش‌های جدید تحقیقات و بررسی بازار آشنا باشید. برای این کار می‌توانید از کتاب‌های بسیاری که به همین منظور تألیف شده‌اند استفاده کنید.

در این مقاله شما را با یکی از بهترین کتاب‌های این حوزه که به قلم نویسنده با تجربه ادوارد مک کوئری نوشته شده است، آشنا می‌کنیم و به طور کامل به معرفی کتاب جعبه ابزار تحقیقات بازار می‌پردازیم.

آشنایی کلی با کتاب جعبه ابزار تحقیقات بازار

کتاب جعبه ابزار تحقیقات بازار به صاحبان کسب و کار کمک می‌کند، در زمینه تحقیقات بازاریابی برای تصمیم‌گیری‌های تجاری بهتر عمل کنند. این کتاب یک منبع ایده آل برای مدیران و متخصصانی است که به دنبال ایجاد و توسعه مهارت‌های تحقیقاتی بازاریابی خود هستند.

در معرفی کتاب جعبه ابزار تحقیقات بازار باید گفت، در ویرایش چهارم این کتاب، در مورد نحوه استفاده از تحقیقات بازار برای تصمیم گیری‌های استراتژیک تجاری به طور کامل توضیحات بسیار مفیدی ارائه شده است. این کتاب، مجموعه‌ای جامع از تکنیک‌ها، مهارت‌ها و برنامه‌های اساسی تحقیقات بازار را به خوانندگان ارائه می‌کند و همچنین به آن‌ها کمک می‌کند، تا مشکلات تجاری دنیای واقعی را در یک فضای تجاری پویا که به سرعت در حال تغییر است، حل کنند.

نویسنده این کتاب ادوارد مک کوئری، بر اساس تجربیات دنیای واقعی، توجه ویژه‌ای به بازارهای تجاری، مشاغل، محصولات فناوری و سایر رویکردهایی که قابل ارائه در بستر وب است، دارد.

با مطالعه این کتاب مدیران و صاحبان کسب و کار می‌توانند با زمان و یا منابع محدود، به راحتی رویکرد بازارهای انبوه، محصولات ساده و فناوری‌های پایدار را با شرایط خود مقایسه کنند.

اسداللهی

خوانندگان کتاب جعبه ابزار تحقیقات بازار با استفاده از این کتاب، با توجه به پیش زمینه کاری خود و لیست سوالاتی که قبل از انجام تحقیقات بازار باید از خود بپرسند، بر چگونگی انجام تحقیقات در بازار تسلط کافی پیدا می‌کنند؛ و همچنین استراتژی‌هایی را از طریق مطالب تخصصی گسترده در زمینه تحقیقات بازار برای کسب و کار خود ایجاد خواهند کرد.

نکته مهم دیگری که در معرفی کتاب جعبه ابزار تحقیقات بازار باید به آن اشاره کنیم این است که این کتاب یک منبع ایده آل برای کسانی بوده که می‌خواهند تحقیقات بازار را انجام دهند اما تجربه کمی در این زمینه دارند، کتاب جعبه ابزار تحقیقات بازار نحوه تفکر درباره تحقیقات بازار را در زمینه تصمیم‌گیری تجاری توضیح می‌دهد. این کتاب با تعریف این موضوع که تحقیقات بازار چیست و چگونه باید انجام شود؛ و همچنین بحث در مورد انواع و تکنیک‌های مختلف انجام این کار آغاز می‌شود. سپس به بررسی این موضوع می‌پردازد که چه اهداف و سودهایی با انجام تحقیقات بازار برای کسب و کارها محقق خواهد شد.

این کتاب تکنیک‌های تحقیقات بازار مانند تحقیقات ثانویه، بازدید از مشتریان، گروه‌های متمرکز، نظرسنجی، مدل‌سازی انتخاب و آزمایش را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نویسنده نحوه عملکرد هر تکنیک را در کنار هزینه‌ها و کاربردهای آن، نکاتی در مورد موفقیت در این زمینه، کنترل زمان و نحوه استفاده از تکنیک ها و اقدامات احتیاطی خاص در هنگام استفاده از آن‌ها را به طور کامل توضیح می‌دهد.

نویسنده در معرفی کتاب جعبه ابزار تحقیقات بازار، در نسخه ویرایش شده آن گفته است، مطالب جدیدی در زمینه بررسی‌های وب به همراه اطلاعات بیشتر در مورد تجزیه و تحلیل داده‌ها و نظریه نمونه گیری برای تحقیقات کیفی، اضافه شده است. علاوه بر این، یک فصل پایانی جدید به آن اضافه شده که محدودیت‌های تحقیقات بازار را به خوبی روشن می‌کند، برای اینکه بهترین زمان برای انجام تحقیقات بازار در کسب و کار خود را بشناسید و بدانید چه زمانی باید این تحقیقات را شروع کرده و از نتایج آن نهایت سود را ببرید.

ازنظر نویسنده یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های مدیریتی، گردآوری و تجزیه و تحلیل تحقیقات در مورد بازار و مشتریان است. بر اساس این داده‌ها بهترین تصمیمات در جهت بازاریابی و گسترش فعالیت‌های سازمانی اتخاذ می‌شود.

مطالعه این کتاب مانند گفتگو با یک متخصص با تجربه و آگاه در زمینه بازاریابی و تحقیقات بازاریابی است. کتاب با قلمی بسیار روان نگارش شده است و اطلاعات را در عین سادگی به روشی دوستانه، اما صریح به خواننده منتقل می‌کند.

درباره نویسنده

جعبه ابزار

نویسنده این کتاب ادوارد مک کوئری، استاد گروه بازاریابی در مدرسه بازرگانی Leavey، دانشگاه سانتا کلارا در کالیفرنیا است. او لیسانس خود را در رشته روانشناسی و ادبیات از کالج ایالتی Evergreen در سال 1976 دریافت کرد و در سال 1985 با مدرک دکترا در رشته روانشناسی اجتماعی از دانشگاه Cincinnati فارغ‌التحصیل شد.

دکتر کوئری پژوهش‌های بسیاری در زمینه تحقیقات بازار متناسب با محصولات فناوری و استراتژی‌های تبلیغاتی انجام داده است.

او در سال 1980 تعدیل گروه‌های متمرکز را برای تحقیقات بازاریابیتشکیل داد. وی همچنین مشاور تخصصی شرکت‌های مختلف فناوری بوده و سمینارهایی را در مورد بازدید مؤثر مشتریان، مدیریت تحقیقات گروه‌های متمرکز، روش‌های تحقیق بازاریابی و موضوعات مشابه برای میز گرد مدیریت ارائه کرده است.

این پروفسور و نویسنده قهار کتاب‌ها و مقالات بسیار در زمینه بازاریابی و مدیریت به چاپ رسانده است که در این مقاله سعی کردیم به معرفی کتاب جعبه ابزار تحقیقات بازار او پرداخته و نگاهی اجمالی به آن داشته باشیم. مطالعه این کتاب به تمامی مدیران و افرادی که کسب و کارهای کوچک و بزرگ دارند، پیشنهاد می‌شود.

فهرست کتاب جعبه ابزار تحقیقات بازار

فصل اول: مقدمه

1. ماهیت و ویژگی‌های تحقیقات بازار

2. برنامه ریزی برای تحقیقات بازار

فصل دوم: تحقیقات بایگانی

3. تحقیقات ثانویه

4. داده‌های بزرگ

فصل سوم: تحقیقات کیفی

5. بازدید مشتریان

6. گروه تمرکز

7. طراحی مصاحبه

8. نمونه گیری کیفی و تجزیه و تحلیل داده‌ها

فصل چهارم: تحقیقات کمی

9. تحقیقات پیمایشی

10. طراحی پرسشنامه

11. آزمایش

12. تجزیه و تحلیل مشترک

13. نمونه گیری برای تحقیقات کمی

14. تجزیه و تحلیل داده‌های کمی

فصل پنجم: تصویر بزرگ

15. ترکیب تکنیک‌های تحقیق در استراتژی‌های تحقیق

16. محدودیت‌های تحقیقات بازار

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*