افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
اضافه به مقایسه0

کتاب مدیریت استراتژیک بازاریابی

مرجع:
دسته بندی: مدیریت
مولف
الکساندر چرنو
ناشر
بازاریابی
‎ریال2,500,000
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

ناموجود
نام تجاری:
توضیحات
 
پیشگفتار
مدیریت چیست؟ مدیریت علم و هنر برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، نظارت و کنترل و ایجاد هماهنگی بین منابع مختلف مالی، اطلاعاتی، فیزیکی و خصوصاً منابع انسانی شایسته برای نیل به هدفهای از پیش تعیین شده با عنایت به قوانین و عرف محیط کسب و کار است. اما به زبان ساده، مدیریت همان تصمیم گیری است؛ وظایف اساسی مدیران شایسته، تصمیم گیری صحیح و نظارت شایسته بر اجرای درست تصمیمات است، همچنانکه وظایف نیروهای شایسته، تصمیم سازی و اجرای درست تصمیمات ابلاغ شده از سوی مدیران است.
 
استراتژی چیست؟
واژه ی استراتژی از لغت یونانی ساترات گوس (استرات گی) به معنای هنر ژنرال برگرفته شده است و در دایره المعارف بریتانیکا، هنر برنامه ریزی و هدایت عملیات نظامی تعریف شده است. اما هندرسون استراتژی را ایجاد یک مزیت منحصربه فرد برای تمایز سازمان از رقبا می داند. مشاوران مک کینزی درک ابعاد مختلف ساختار صنعت و مبانی رقابت در آن، و مارکیدز هنر خلق جایگاه برتر برای شرکت را در تعریف استراتژی آورده اند.
زنده یاد دکتر وفا غفاریان و دکتر مهدی کیانی ماهیت استراتژی را تشخیص فرصتهای اصلی و تمرکز منابع در جهت تحقق منابع نهفته در آنها می دانند و درونمایه ی اصلی استراتژی را فرصتها می دانند و تأکید می کنند بدون دستیابی به فرصتهای استراتژیک، منابع استراتژیک در کار نخواهد بود (تقاضا می کنم کتاب "تکنیکهای فرصت یابی در بازاریابی و فروش با نگرش بازار ایران" تألیف اینجانب را بخوانید).
همان طور که از تعاریف فوق برداشت می شود، استراتژی درباره ی این است که بنگاه چگونه به هدفهای خودش می رسد؛ استراتژی درباره ی تأمین هدف است، پس وسیله است نه هدف. استراتژی کسب وکار در مورد چگونگی بسیج کردن منابع بنگاه برای دستیابی به هدف است و این هدفها در واقع منظور و موجودیت شرکت را نشان می دهند.
ایگور اسنوف می گوید: استراتژی، موضع شرکت است در ارتباط با محیط پیرامونشان، به نحوی که برای آنها موقعیت ایجاد کند و به نحوی که آنها را از اتفاقات غیر مترقبه مصون بدارد. استراتژی ریسکها را کم می کند و احتمال شکست را کاهش می دهد و اطلاعات از پیرامون را برای کسانی که از حس شهودشان استفاده می کنند، تقویت می کند.
در کنکاش افکار و نظریات صاحبنظران حوزه ی استراتژی، به این مهم می رسیم که جوهر و ماهیت استراتژی، انتخاب فعالیتهای متفاوت نسبت به رقبا یا انجام فعالیتهای مشابه به روشی متفاوت است. استراتژی به معنای خلق یک جایگاه ارزشمند و منحصر به فرد است که از سوی مجموعه ای متفاوت از فعالیتها پشتیبانی می شود. اما کسی که پیشتاز اساتید و بزرگان حوزه ی استراتژی است، یعنی مایکل پورتر، تأکید می کند استراتژی عبارت است از انجام موازنه ها برای رقابت؛ یعنی جوهر و ماهیت استراتژی انتخاب کارهایی است که نباید انجام دهیم. به عبارتی ایجاد تناسب میان فعالیتهای یک سازمان مورد تأکید پورتر است.
 
به همین جهت است که وظایف اساسی رهبر سازمان در حوزه ی استراتژی در سه مورد زیر خلاصه می شود:
- تعریف و مراوده ی جایگاه منحصربه فرد برای سازمان
- انجام موازنه ها
- ایجاد و تناسب میان فعالیتها
 
در استراتژی، اهمیت انتخاب کارهایی که نباید انجام دهیم با اهمیت کارهایی که باید انجام دهیم برابر است، بنابراین تأکید می شود که هسته و مرکزیت مدیریت، استراتژی است که جایگاه سازمان را به خوبی تعریف می کند. موازنه ها را انجام داده و میان فعالیتها تناسب به وجود می آورد.
 
بازاریابی چیست؟
بازاریابی که ترجمه ی ناقصی برای مارکتینگ است نیز با تعاریف زیادی مطرح شده است اما من در طی سالیان گذشته با همکاری دانشجویان عزیزم در طی زمان و کلاسهای مختلف، در هنگام نوشتن این پیشگفتار به این تعریف رسیده ام:
مارکتینگ عبارت است از کسب خشنودی مشتری با استمرار در سودآوری و رفتار منحصربه فرد در صنعت و حفظ منافع زنجیره ی ارزش آفرینی و جامعه با شناسایی جامع تمامی عوامل مؤثر بر کسب وکار و شناساندن شایسته ی بنگاه اقتصادی (یا سازمان) و وجوه تمایز آن به مخاطبان هدف که نتیجه ی آن انتخاب شدن، نسبت به رقبا خواهد بود.
بازاریابی اجزای مختلفی دارد که لازم است با یک نگرش سیستمی بین آنها عمل شود؛ مواردی چون تحقیقات بازاریابی، بخش بندی بازار، تعیین بازار هدف، جایگاه یابی در بازار، محصول (کالا و خدمت)، برندینگ، بسته بندی، توزیع، قیمت گذاری، ترویج و ارتباطات، فروش و خدمات حمایتی، اجرای عملیات بازاریابی و کنترل آنها همگی در حوزه ی بازاریابی قرار می گیرند. در سالهای اخیر همگام با پیشرفت بسیار علوم، در بازاریابی نیز مباحثی چون بازاریابی حسی، نورو مارکتینگ، و... با بهره گیری از علوم بین رشته ای مورد توجه قرار گرفته اند.
لازم به ذکر است بازاریابی در جنبه های مختلف زندگی بشری کاربرد دارد و هیچ سازمان یا بنگاه اقتصادی را نمی توان تصور کرد که بدون بازاریابی بتواند موفق شود.
مدیریت استراتژیک بازاریابی چیست؟
بازاریابی و استراتژی اشتراکات بسیار زیادی دارند و هر دوی آنها حول محور رقابت می چرخند. در حقیقت بازاریابان با بهره گیری از آموزه های استراتژیستها و به کارگیری جامعیت نگری در تمام حوزه های پندار، گفتار و کردار، سعی دارند چنان مدیریتی داشته باشند که موفقیت بیشتر آنها را در فضای پیچیده و متلاطم رقابت که گستره و منظری جهانی یافته است، بیشتر کند.
به همین جهت است که مدیریت استراتژیک بازاریابی را به زبان ساده می توان اتخاذ تصمیمات شایسته و اجرای صحیح آنها دانست که جوهره ی منحصربه فرد بودن، موازنه و تناسب استراتژیک بین فعالیتهای سازمان در عرصه ی رقابت برای کسب خشنودی مشتریان و زنجیره ی ارزش آفرینی و جامعه به همراه داشته باشد.
اندر چرنو، خالق اثر پر محتوای مدیریت استراتژیک بازاریابی، با معرفی مدلهای بسیار ساده و در عین حال کاربردی، نظیر G-STIC، 5C، 3V، D-C-D و... به زیبایی مدیریت استراتژیک بازاریابی را در این کتاب معرفی کرده است و با ارائه ی مثالهای واقعی، به درک خواننده از مطالب کمک می کند.
پیگیری مباحث مدیریت استراتژیک بازاریابی از منظر ذینفعان مختلف در کتاب مشهود است و جای تقدیر دارد برای مثال وقتی تجزیه وتحلیل موقعیت و شناسایی بازارهای هدف مطرح می شود، نویسنده به تجزیه وتحلیل مشتری، شرکت، همکار، شرایط و تجزیه وتحلیل رقابتی به صورت جداگانه می پردازد. یا مبحث ارزش را از منظر مشتری، شرکت و همکار مورد بحث و توضیح قرار می دهد. و در تمام این توضیحات، نگاه جامعیت نگری رعایت شده است. بدین رو مطالعه ی این کتاب را به اساتید و همکاران عزیزم، مدیران بنگاههای اقتصادی و سازمانهای دیگر و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی توصیه می کنم.
ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
بازاریابی-فرید چهر

مشخصات

موضوع
مدیریت
مولف
الکساندر چرنو
ناشر
بازاریابی
مترجم
الهام فرید چهر
تعداد صفحات
448
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1400
نوبت چاپ
4
نظرات
بدون نظر

نظر دهید

  • ارزش خرید:
  • کیفیت کالا:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.

سایر ویژگی‌ها

موضوع
مدیریت
مولف
الکساندر چرنو
ناشر
بازاریابی
مترجم
الهام فرید چهر
تعداد صفحات
448
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1400
نوبت چاپ
4
محصولات مرتبط

فهرست

جستجوی پیشرفته

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ثبت نام / ورود