افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
اضافه به مقایسه0

کتاب برابری و آزادی ارتباطی معرفی اندیشه جدید حقوق ارتباطی

مرجع:
دسته بندی: علوم اجتماعی
مولف
حبیب الله معظمی
ناشر
سروش
‎ریال153,000
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

ناموجود
نام تجاری:
توضیحات

قرن بیستم میلادی را شاید عجولانه عصر ارتباطات و عصر اطلاعات خواندند. چرا که رسانه های نو و حیرت انگیز رادیو و تلویزیون جایگزین متن کاعذی چاپی شده بود، در حالی که تازه از آخرین سال های همین قرن به بعد است که به مدد فناوری های اطلاعات و ارتباطات معنای " انبوه اطلاعات" و " عصر ارتباطات" را می فهمیم.تاریخ بشر در حوزه ارتباطات و اندیشه در حال پوست اندازی است. اما حقوق و قانونگذاری که فلسفه وجودی اش، تهدید قدرت و تعیین حدود افراد و گروه ها و تنظیم روابط اجتماعی است، در حوزه ارتباطات و رسانه تقریباً در همان وضعیت گذشته مانده، با زمانه پیش نرفته، کامل و فراگیر محقق نشده و هنوز هم در معرض مطالبه است. طی چند دهه گذشته معلوم شده است اصل و عقیده ای که در حوزه ارتباطات و رسانه قالب حقوق و قانون به خود گرفته، دیگر به صورت قاعده جاری کارآیی ندارد. کتاب " برابری و آزادی ارتباطی" بر مبنای اندیشه " حقوق ارتباطی" طرحی نو درانداخته است تا این مطالبات دیرپا و مغفول و معطل حوزه ارتباطات و رسانه را به اجرای کامل نزدیک کند. در حقیقت کتاب حاضر، تلاشی در جهت تشریح مبانی حقوق ارتباطی جدید در فضای ارتباطات و رسانه های نوین است، و با مروری که بر حقوق اولیه بشر و حقوق شهروندی و شرایط متأثر از گسترش فناوری های اطلاعات و ارتباطات و نسبت حوزه های قدرت سیاسی و فرهنگی و اقتصادی با آن ها دارد، بستر مناسبی را برای مطالعات انتقادی رسانه ها فراهم می آورد. در بخش نخست فصل اول کتاب با اشاره به زمانه بی قانونی و فقدان حقوق برای افراد جامعه، پدیدار شدن حق برای افراد بشر بر اثر بروز تحولات اجتماعی سیاسی درجوامع و طرح نظریه های اندیشمندان حوزه سیاست و فلسفه سیاسی در این راستا، به خصوص با تمرکز بر حقوق حوزه ارتباطات و رسانه، مورد توجه قرار می گیرد. همین جاست که هسته مرکزی بحث، یعنی رویکرد پیوند میان آزادی و برابری در حوزه ارتباطات، شکل داده می شود تا پیش درآمدی برای بحث های بخش های بعدی این فصل و فصل دوم کتاب باشد. در بخش دوم فصل نخست، بررسی کلی نظریه و حقوق شهروندی و سیر تکوین آن به اقتضای آنچه مورد نیاز بحث اصلی این کتاب است، ارائه می شود. این بخش در جست و جوی عدالت؛ همان کانون بحث های اندیشه حقوق ارتباطی و پیش از آن؛ همان کانون و مدعای لیبرالیسم، که با استفاده از آن فئودالیته را خلع سلاح کرد تا خود بر جایش نشیند اما گرفتارش شد، آورده شده است. و اما بخش سوم به پدیده " جامعه اطلاعاتی" اختصاص دارد؛ موضوعی که در ظهور و پدیداری اش حرف ها و نقدهای بسیاری مطرح شده و به این جهت، نویسنده تلاش کرده است الگویی شامل سه دسته از نظرها در این باره بسازد. این کتاب کوششی در تشریح مبانی اندیشه ای و توجیهی استدلالی حقوقی برای ارتباطات جدید و تأمل و واکاوی ای در نیازهای حقوقی نوین و همچنین بررسی و غور در نیاز به حقوق در فضا و عرصه ارتباطات نوین است. این کتاب در بیان این نیاز، به سه جهت توجه دارد: یکی، اشاره به حقوق ار قبل موجود، که با وجود تدوین و تأیید(ملی و بین المللی)، هنوز کامل نبوده و در همه جا و همه سازمان ها محقق نشده اند و موانعی بر سر راه آن ها وجود دارد. دوم، توجه به شرایط جدید متأثر از ظهور و گسترش فناوری های نوین جهان و وسعت اطلاعات و ارتباطات، که به مثابه یک فرصت پدیدار شده می توانند آن حقوق معطل را احیا و محقق سازند و سوم اینکه این شرایط جدید خود نیاز به حقوق جدید و یا تأکید مجدد بر حقوق گذشته و توسعه و به روزرسانی آن ها را موجب شده است. در تألیف این کتاب تلاش شده است در کنار تحلیل، به توصیف و شرح اندیشه ها و نظرها توجه شود و برای معرفی حقوق در حوزه ارتباطات کوششی صورت بگیرد، سفری بدون توقف به کوچه های فکر و اندیشه، تا از این طریق وضعیت حقوق ارتباطی و حق های برتر آن، یعنی آزادی و برابری را توأمان در معرض مطالعه قرار دهد. این کتاب دومین جلد از مجموعه مطالعات انتقادی رسانه انتشارات سروش است.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
برابری و آزادی ارتباطی - معظمی

مشخصات

موضوع
علوم اجتماعی
مولف
حبیب الله معظمی
ناشر
سروش
شابک
2-0923-12-964-978
تعداد صفحات
334
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1394
نوبت چاپ
1
نظرات
بدون نظر

نظر دهید

  • ارزش خرید:
  • کیفیت کالا:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.

سایر ویژگی‌ها

موضوع
علوم اجتماعی
مولف
حبیب الله معظمی
ناشر
سروش
شابک
2-0923-12-964-978
تعداد صفحات
334
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1394
نوبت چاپ
1
محصولات مرتبط

فهرست

جستجوی پیشرفته

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ثبت نام / ورود