کتاب ارتباطات تجاری
در فرایند ارتباطات، یک پیام کدگذاری میشود و از طریق یک کانال ارتباطی منتقل میشود؛ سپس رمزگشایی میشود یا توسط دریافتکننده تفسیر میشود؛ در نهایت، دریافتکننده بازخوردی را ارائه میدهد که این سیستم را تکمیل میکند.
Women's clothing size
Size | XS | S | M | L |
---|---|---|---|---|
Euro | 32/34 | 36 | 38 | 40 |
USA | 0/2 | 4 | 6 | 8 |
Bust(in) | 31-32 | 33 | 34 | 36 |
Bust(cm) | 80.5-82.5 | 84.5 | 87 | 92 |
Waist(in) | 24-25 | 26 | 27 | 29 |
Waist(cm) | 62.5-64.5 | 66.5 | 69 | 74 |
Hips(in) | 34-35 | 36 | 37 | 39 |
Hips(cm) | 87.5-89.5 | 91.5 | 94 | 99 |
With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.
Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.
در دنيايی كه جهانی شدن يكي از واقعيت های آن است، داشتن ارتباطات موثر، نقش مهم و حیاتی در موفقيت كسب و كارها دارد. در اين دنيای فرا مليتی، افراد و شركت ها بايد کاملا اطمینان حاصل کنند که متعلق به چه کشور یا فرهنگ و یا گروه زبانی هستند و چگونه می توانند با افرادی که متعلق به دیگر کشورها و فرهنگ ها و یا گروه های زبانی هستند، در تعامل باشند. در سطح فردي هم، داشتن ارتباط به زندگی افراد معنا و مفهوم می بخشد. ارتباطات خوب و درست می تواند عشق و ادراک را افزایش دهد، همچنین می تواند دانش ما را از جهان بسط دهد و زندگی را معنادار و ارزشمند سازد. ارتباطات را می توان به عنوان تبادل افکار یا اطلاعات بین دو یا چند فرد به منظور درک متقابل و داشتن یک عملکرد مطلوب دوجانبه تعریف کرد. موفقیت بیشتر هر کسب و کار کاملا به ارتباطات موثر و کافی وابسته است. ارتباطات همانندخونی است که در زندگی سازمان ها جریان دارد و مهمترین هدف آن تاثیرگذاری بیشتر و ایجاد عملکردهای اثربخش است.
توالي مطالب و مباحث كتاب به شرح زير ميباشد:
فصل اول به معرفي ارتباطات تجاری پرداخته و نقش ارتباطات در کسب و کار، هدف از ارتباطات و فرایند / چرخه ارتباطات در اين فصل توضيح داده مي شود
فصل دوم به مقوله ارتباطات و ساختار سازمانی ميپردازد كه در آن شکل ارتباطات موانع ارتباطی و اصول و روشهای ارتباط موثر آمده است.
ارتباطات استخدامی موضوع فصل سوم كتاب است و مواردي مانند نحوه تنظيم نامه درخواست، تشريح محتويات شرح حال/ سوابق و همچنين توصيه هايي براي تهيه شرح سوابق موثر، ملاحظات در مذاكره گروهي و مهارتهاي مذاكره و همچنين انواع مصاحبه و نحوه آمادگي داوطلبان براي مصاحبه توضيح داده شده است.
فصل چهارم در مورد ارتباط و فناوری بحث مي نماييد و موضوعاتي مانند نقش پیشرفتهای فناوری و تکنولوژی، شبکههای ارتباط، ایمیل،گفتگو از راه دور و گفتگو (کنفرانس) ویدئویی را در بر ميگيرد.
ارتباطات شفاهی موضوع مورد بحث فصل پنجم بوده و مزایا و محدودیتهای ارتباطات شفاهی، اصول ارتباطات مؤثر، شنود مؤثر، ارتباطات غیرکلامی و زبان بدن مورد بحث قرار مي گيرد.
در ادامه فصل پنجم، بحث ارتباطات نوشتاری در فصل ششم مورد بررسي قرار ميگيرد و ضمن معرفي ارتباطات نوشتاري، هدف از نوشتن،اصول نوشتاری اثربخش، انطباق و انتخاب واژگان،گزینش کلمات با قدرت و استحکام واقعی و نگارش الکترونیکی تشريح ميشود.
فصل هفتم كتاب به موضوع نامههای تجاری و گزارش نویسی اختصاص دارد كه در آن انواع نامهها، ساختار نامه تجاری، شکل صفحه آرایی و یادداشت و هدف از نگارش یادداشت و قالب یادداشت و در نهايت گزارش نویسی و انواع و اصول و ويژگيهايگزارشهای تجاری بيان ميشود.
استفاده از روش مطالعه موردی موضوع فصل هشتم كتاب است و با تعریف مطالعه موردی شروع شده و در ادامه به روش مطالعه موردی به عنوان ابزار آموزش، انواع مطالعات موردی، چگونگي انجام و آماده سازی یک مطالعه موردي، رویکردهای مطالعه موردی، بایدها و نبایدهایی برای آماده سازی مطالعه موردی ميپردازد.
كسب مهارتهاي لازم در ارائه در فصل نهم مورد بررسي قرار ميگيرد و عناصر ارائه، طراحی یک ارائه، استفاده از کمکها و تجهیزات بصری ، نقش ظاهر و حالت، تمرین ارائه، راهکارها و ترفندهایی برای یک ارائه موثر مورد بررسي قرار ميگيرد
فصل دهمبه موضوع ارتباطات گروهی ميپردازد و اهداف و انواع جلسه، رویه تشکیل یک جلسه، ویژگیهای یک بیانیه مطبوعاتی خوب، کنفرانس خبري، مصاحبه رسانهای، سمینار، کارگاه، کنفرانس و آداب تجارت، در آن تشريح ميشود.
مشخصات
- موضوع
- مدیریت
- مولف
- ویکرام بایسن، پریا
- ناشر
- کتاب مهربان
- مترجم
- حسین نوروزی، مهدی مهذبی
- شابک
- 978-600-407-075-1
- تعداد صفحات
- 162
- قطع کتاب
- وزیری
- نوع جلد
- شومیز
- سال چاپ
- 1395
- نوبت چاپ
- 1
نظر دهید