کتاب انگیزش و راهبردهای یادگیری برای موفقیت در دانشگاه

ارجمند-علی پور

محصول جدید

با تمرکز بر یادگیری خودنظم‌دهی

جزییات بیشتر

460,000 ریال

مشخصات

موضوعروانشناسی و علوم تربیتی
مولفمایرون دمبو، هلنا سلی
مترجماحمد علی پور، اکبر رضایی
ناشرارجمند
شابک9786002006981
تعداد صفحات352
نوبت چاپ1
سال چاپ1397
قطع کتابوزیری
نوع جلدشومیز
ویرایشچهارم

اطلاعات بیشتر

امروزه علت اصلی موفقیت در یادگیری را استفاده درست از راهبردهای یادگیری، مدیریت انگیزش و رفتار می‌دانند. بااین‌حال، توضیح نحوۀ وقوع یادگیری و ارائه برخی تمرین‌ها به دانشجویان، لزوماً نگرش‌ها، باورها یا رفتارهای آنها را تغییر نمی‌دهد. تغییر عادت‌های نادرست و غیرمؤثر مطالعه و یادگیری، یک فرایند دشواری است. این کتاب بر اساس تجارب حاصل از کارگاه‌های آموزشیِ دمبو و سلی در این زمینه با عنوان ”یادگیری نحوه یادگرفتن“ و همچنین با ترکیب نظریه‌ها، پژوهش‌ها و کاربردها، دانشجویان را راهنمایی می‌کند تا راهبردهای یادگیری و مطالعۀ مؤثر را یاد بگیرند، تمرین کنند، و با استفاده از راهبردهای خودنظم‌دهی، رفتار تحصیلی خودشان را بهبود بخشند. در این کتاب مباحث مربوط به خودنظم‌دهی با دیدِ کاربردی و به‌صورت ساده نوشته شده است. چارچوب سازمان‌بندی کتاب بر شش مؤلفه مرتبط با موفقیت تحصیلی (انگیزش، روش‌های مطالعه و یادگیری، مدیریت زمان، مدیریت محیط‌های اجتماعی و فیزیکی و نظارت بر عملکرد) استوار است. ویژگی‌های مهم متن عبارت‌اند از: تمرین‌ها، فعالیت‌های پیگیری‌، بازتاب‌های دانشجویان، مرورهای آخر فصل، نکات کلیدی و واژه‌نامه.

این کتاب در چهار بخش و 11 فصل سازمان یافته است:

بخش اول: بنیادهای یادگیری و انگیزش
فصل اول- خودنظم‌دهی تحصیلی، فصل دوم- درک انگیزش، فصل سوم- درک یادگیری و حافظه

بخش دوم: راهبردهای انگیزشی
فصل چهارم- هدف‌گزینی، فصل پنجم- خودنظم‌دهی هیجان‌ها

بخش سوم: راهبردهای رفتاری
فصل ششم- مدیریت زمان، فصل هفتم- خودنظم‌دهی محیط‌های فیزیکی و اجتماعی

بخش چهارم: راهبردهای مطالعه و یادگیری
فصل هشتم- یادگیری از کتاب‌های درسی، فصل نهم- یادگیری از سخنرانی‌ها، فصل دهم- آماده‌شدن برای امتحان، فصل یازدهم- امتحان‌دادن

30 محصولات مشابه در شاخه های مختلف: