افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
اضافه به مقایسه0

کتاب دستنامه مدیریت دانش جلد 2

مرجع:
دسته بندی: مدیریت
مولف
نیک میلتون، پاتریک لمپ
ناشر
چاپ و نشر بازرگانی
‎ریال1,800,000
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

نام تجاری:
توضیحات

ابن یمین چه زیبا سروده است:

 

آن کس که بداند و بداند که بداند

اسب خرد خویش به گردون بجهاند

آن کس که بداند و نداند که بداند

بیدار کُنش زود که تا خفته نماند

آن کس که نداند و بداند که نداند

لنگان خرک خویش به منزل برساند

آن کس که نداند و نداند که نداند

در جهل مرکب، ابدالدهر بماند

 

این شعر نه فقط برای افراد بلکه برای سازمان‌ها نیز صادق است و به همین دلیل است که امروزه مدیریت دانش و آگاهی از میزان خبرگی سازمان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی سازمانی محسوب می‌شود.

 

هر سازمان باید بداند چه چیز را می‌داند، بتواند از آنچه می‌داند استفاده کند تا بتواند چیزهای جدیدی را بداند!

جمله فوق ممکن است طنزگونه به نظر بیاید اما واقعیت این است که سازمان‌هایی که دانش و تجربیات خود را مستندسازی کنند، فرایند یادگیری سازمانی و توسعه و رشد اقتصادی و تکنولوژیکی را با موفقیت بیشتری طی می‌کنند.

کتاب «دستنامه مدیریت دانش» نوشته دو تن از اساتید و نظریه‌پردازان برتر حوزه مدیریت دانش جهان بوده و به عنوان یک مرجع راهنمای گام به گام برای پیاده‌سازی موفق مدیریت دانش در سازمان، در دو جلد منتشر شده است.

در جلد اول این کتاب، ضمن تشریح مبانی و مفاهیم مدیریت دانش در فصل اول، مراحل عملی پیاده‌سازی مدیریت دانش را در فصل دوم به مخاطب ارائه می‌کند. در فصل سوم موانع و دام‌های پیاده‌سازی مدیریت دانش مطرح می‌شود و فصل چهارم بیانگر استراتژی‌های مختلف مدیریت دانش است. در فصل پنجم تا هفتم کتاب، نقش‌ها و وظایف اعضای تیم مدیریت دانش سازمان بررسی می‌شود و فصل هشتم به مباحث مالی و بودجه‌ای مدیریت دانش در سازمان اختصاص یافته است.

فصول بعدی به مباحث تخصصی‌تر مانند برنامه پیاده‌سازی مدیریت دانش، ممیزی دارایی‌های دانشی، چارچوب مدیریت دانش، عناصر مباحثه دانشی در مدیریت دانش، عناصر ضبط و مستندسازی در چارچوب مدیریت دانش، عناصر ترکیب دانش در چارچوب مدیریت دانش، عناصر جستجو و استفاده مجدد از دانش در چارچوب مدیریت دانش می‌پردازد و در جلد دوم کتاب نیز مباحث کاربردی تر، تخصصی‌تر و جالب‌تری مطرح می‌شود.

مطالعه کتاب «دستنامه مدیریت دانش» را که بی‌اغراق، یکی از بهترین و بی‌نظیرترین منابع موجود در بازار در حوزه مدیریت دانش به حساب می‌آید، به دانشجویان، اساتید، مدیران دولتی و غیر دولتی و هر فرد دیگری که در حوزه مدیریت دانش فعالیت دارد یا به این مباحث علاقه‌دارد، پیشنهاد می‌کنیم.

 فهرست مطالب:

تمجید از کتاب..

درباره مولفان.

دکتر نیک میلتون.

پاتریک لمب..

تقدیم و تشکر نویسندگان.

تقدیم و تشکر مترجمین..

پیشگفتار

فهرست مطالب..

فهرست جدولها، شکلها و نمودارها

مقدمه.

فصل هفدهم- سازمان دانش...

اهداف یادگیری فصل..

بنیان کردن سازمان دانش بر پیشران‌های تجاری..

سه جزء سازمان دانش...

تاکسونومی و ابرداده.

معماری اطلاعات..

جستجو.

اتخاذ رویکردی مبتنی بر شواهد(مستدل) در سازمان دانش...

بهره‌گیری از ممیزی دارایی‌های دانشی جهت تمرکز بر مباحث مهم.

آزمون و اعتبارسنجی سیستم سازمان دانش...

خلاصه فصل..

فصل هجدهم- نفوذ بر ذینفعان.

اهداف یادگیری فصل..

گام‌های نردبان نفوذ.

مدیر دانش به‌عنوان فروشنده

شناخت آنچه مشتری می‌خرد.

بخش‌بندی مخاطبان.

مطالعه موردی..

تکنیک‌های نفوذ.

زمان استفاده از تکنیک‌های نفوذ.

مطالعه موردی..

خلاصه فصل..

فصل نوزدهم- فرهنگ، ارتباطات و تغییر.

اهداف یادگیری فصل..

مدیریت دانش به‌عنوان عامل تغییر فرهنگ...

نگاشت فرهنگ فعلی سازمان.

رویکرد ابعاد فرهنگی..

مطالعه موردی..

رویکرد الگوی فرهنگی..

از چه روشی باید استفاده کرد؟.

شناخت محرک­های فرهنگی..

مطالعه موردی..

ارتباطات و تغییر.

برنامه ارتباطات..

خلاصه فصل..

فصل بیستم- تهیه طرح پیادهسازی مدیریت دانش...

اهداف یادگیری فصل..

نحوه تدوین برنامه.

عناصر بالقوه برنامه مدیریت دانش...

توسعه تیم مدیریت دانش...

تجزیه‌وتحلیل فرهنگ...

تعامل و ارتباط با ذینفعان.

آموزش و هدایت کارکنان دانشی..

تعریف چارچوب..

تعریف فناوری..

تعریف سیستم سازمان دانش...

نمونه­های موفق(مثال­های نمونه)

پروژه‌های پایلوت مدیریت دانش...

نهایی کردن چارچوب..

برگزاری کارگاه‌های آموزشی استقرار عملیاتی..

تعبیه مدیریت دانش...

برنامه­ریزی و گزارش­دهی..

خلاصه فصل..

بخش چهارم- اقدامات مرتبط با پیاده­سازی مدیریت دانش...

فصل بیست­ویکم- ایجاد شبکه قهرمانان مدیریت دانش...

اهداف یادگیری فصل..

قهرمان مدیریت دانش کیست؟.

قهرمانان مدیریت دانش چه ‌کاری انجام می‌دهند؟.

هواداری..

پشتیبانی..

واسطه دانشی..

نحوه شناسایی قهرمانان بالقوه مدیریت دانش...

شخص تازه­وارد.

قهرمانی با بارکاری بیش‌ازحد.

حفظ انگیزه قهرمانان مدیریت دانش...

پشتیبانی از قهرمانان مدیریت دانش...

آموزش قهرمانان.

فراهم نمودن منابع لازم جهت انجام وظایف..

ایجاد انجمن کاری مدیریت دانش...

مطالعه موردی..

به رسمیت شناختن نقش قهرمان مدیریت دانش در سازمان.

برگزاری رویدادهای مدیریت دانش...

مطالعه موردی..

خلاصه فصل..

فصل بیست­ودوم- آزمایش و پایلوت..

اهداف یادگیری فصل..

آزمایش نمونه­های موفق..

مطالعه موردی..

در کجا باید به دنبال نتایج سریع بود؟.

انتخاب پروژه­های پایلوت مدیریت دانش...

چارچوب حداقلی قابل اجرا برای مدیریت دانش...

مطالعه موردی..

تحویل پروژه­های پایلوت مدیریت دانش...

سه نقش کلیدی..

توالی فعالیت­ها

رسیدن به نقطه تصمیم‌گیری سازمانی..

خلاصه فصل..

فصل بیست­وسوم- حاکمیت، تعبیه و راهاندازی مدیریت دانش...

اهداف یادگیری فصل..

مفهوم تعبیه کردن.

مثالهایی از تعبیه مدیریت دانش...

انجمنهای کاری..

یادگیری از آموخته­ها و تجربیات..

مطالعه موردی..

نهایی­ کردن چارچوب مدیریت دانش...

عناصر مرتبط با حاکمیت در چارچوب مدیریت دانش...

خط­مشی/سیاست مدیریت دانش...

مطالعه موردی..

استقرار عملیاتی مدیریت دانش...

برقراری ارتباط..

آموزش...

مربیگری..

توسعه منابع مرجع.

جشن گرفتن موفقیت..

مطالعه موردی..

پیگیری مرحله استقرار عملیاتی..

خلاصه فصل..

فصل بیست­وچهارم- طراحی شاخص­ها و سیستم گزارش­دهی مدیریت دانش...

اهداف یادگیری فصل..

انواع شاخص­ها و اهداف هریک...

شاخص­های فعالیت..

شاخص­های عملکردی..

شاخص­های اثر.

شاخص­های بلوغ.

نمونه شاخص­های مدیریت دانش...

شاخص­های مدیریت دانش پروژه.

شاخص­های انجمن کاری..

شاخصهای کتابخانه/ پایگاه دانش...

شاخص­های مرتبط با چرخه یادگیری از آموخته­ها

شاخص­های مدیریت دانش حاصل از پیمایش کارکنان.

مدیریت عملکرد مدیریت دانش...

گزارش شاخص‌های مدیریت دانش...

شاخص­های مدیریت دانش به‌عنوان فرصت یادگیری..

خلاصه فصل..

فصل بیست­وپنجم- مواجهه با موانع پیشِ رو

اهداف یادگیری فصل..

مواجهه با مخالفت­های رایج.

چهار چالش اصلی در پیاده­سازی مدیریت دانش...

چالش اول- حمایت بیش از حد.

چالش دوم- شکست به دلیل اتفاقات ناخوشایند متعدد.

چالش سوم- حالت دائمی راه­اندازی مجدد/فاز صفر همیشگی..

چالش چهارم- توقف نمایش...

خلاصه فصل..

فصل بیست­وششم- پایان پیاده­سازی مدیریت دانش...

اهداف یادگیری فصل..

تصمیم به خاتمه برنامه پیاده­سازی..

مطالعه موردی..

نقش تیم مدیریت دانش پس از پیاده­سازی..

برنامه­های به­روزرسانی و نوسازی مدیریت دانش...

مطالعه موردی..

خلاصه فصل..

بخش پنجم- مطالعات موردی..

فصل بیست­وهفتم- پیاده­سازی مدیریت دانش در شرکت مارس...

سابقه.

مقدمه.

بدانید چه کاری را به چه دلیلی انجام میدهید.

بر فعالیت­های اساسی که به تحقق استراتژی کمک میکنند، تمرکز کنید.

مرحله راه­اندازی را برنامهریزی کنید تا داستان مدیریت دانش بسازید.

به کشش توجه نموده و همه فعالیت­ها را به کسب و کار و همکاران مرتبط نمایید.

اثر تجاری فعالیتها را بسنجید.

استمرار داشته باشید.

در انتخاب اعضای تیم دقت کنید.

ایجاد حمایت از بالا به پایین..

دانش اساسی را از طریق فرآیندهای موجود کسب و کار تعبیه کنید.

چه زمانی کار به اتمام میرسد؟.

خلاصه مطالعه موردی..

فصل بیست­وهشتم- پیاده­سازی مدیریت دانش در یک شرکت نفت­وگاز جهانی..

سابقه.

مقدمه.

اتصال اشتراک دانش به کسب و کار- رویکردی جسورانه.

پیوند میان شبکه­های دانشی و نتایج تجاری..

اتصال افراد و حاکمیت..

رهبری شفاف که منجر به رشد شبکه­های دانشی می­شود.

ایجاد ثبات/پایداری..

مباحثه­ها و یادگیری از آموخته­ها

تقویت استفاده مجدد از دانش...

ترکیب: بستن مباحث و ویکی سازمانی..

سنجش فعالیت شبکه دانشی..

خلاصه مطالعه موردی..

فصل بیست­ونهم- پیاده­سازی مدیریت دانش در شرکت هوآوی..

سابقه.

مقدمه.

ارزش مدیریت دانش برای هوآوی..

آغاز پیادهسازی مدیریت دانش در هوآوی..

حرکت از دفتر مرکزی به خط مقدم.

مدیریت دانش آشکار در برابر مدیریت دانش ضمنی..

وضعیت کنونی مدیریت دانش در هوآوی..

خلاصه مطالعه موردی..

فصل سیم- پیاده‌سازی مدیریت دانش در المپیک جوانان سنگاپور

سابقه.

مقدمه.

تسهیل جریان و تبادل هموار اطلاعات..

ترویج فرهنگ یادگیری..

حفظ و انتقال دانش بازیها

خلاصه مطالعه موردی..

فصل سی­ویکم- یادگیری سریع در یک موسسه حقوقی..

سابقه.

توسعه حرفه­ای و دانش در موسسات حقوقی..

زمانبندی..

رویکرد.

1- برنامه.

2- مزایا

4- سنجش پیش، حین و پس از انجام کار.

5- نتایج پایلوت..

6- مشارکت ذینفعان.

7- پیاده­سازی مرحلهای..

خلاصه مطالعه موردی..

خلاصه کتاب..

واژه­نامه.

منابع و مآخذ  

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
چاپ و نشر-نوری

مشخصات

موضوع
مدیریت
مولف
نیک میلتون، پاتریک لمپ
ناشر
چاپ و نشر بازرگانی
مترجم
روح الله نوری
شابک
9789644686672
تعداد صفحات
201
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1397
نوبت چاپ
1
نظرات
بدون نظر

نظر دهید

  • ارزش خرید:
  • کیفیت کالا:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.

سایر ویژگی‌ها

موضوع
مدیریت
مولف
نیک میلتون، پاتریک لمپ
ناشر
چاپ و نشر بازرگانی
مترجم
روح الله نوری
شابک
9789644686672
تعداد صفحات
201
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1397
نوبت چاپ
1
محصولات مرتبط

فهرست

جستجوی پیشرفته

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ثبت نام / ورود