افزودن به فهرست علاقه‌مندی‌ها
اضافه به مقایسه0

کتاب لجستیک تجاری

مرجع:
دسته بندی: اقتصاد
مولف
مجتبی سلیمانی سدهی، الناز میاندوآبچی
ناشر
چاپ و نشر بازرگانی
‎ریال1,160,000
Size chart
Women's clothing size
SizeXSSML
Euro 32/34 36 38 40
USA 0/2 4 6 8
Bust(in) 31-32 33 34 36
Bust(cm) 80.5-82.5 84.5 87 92
Waist(in) 24-25 26 27 29
Waist(cm) 62.5-64.5 66.5 69 74
Hips(in) 34-35 36 37 39
Hips(cm) 87.5-89.5 91.5 94 99
How To Measure Your Bust

With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.

How To Measure Your Waist

Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.

نام تجاری:
توضیحات

از کشور آلمان آمده بود. قرار بود برای راه‌اندازی بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور، در ایران سرمایه‌گذاری کند. اما انگار نتیجه تحقیقات میدانی سه ماهه‌اش در کلان‌شهرهای ما، رضایت‌بخش نبود.

می‌گفت: «مشکل نه در بخش تأمین است و نه تولید و نه فروش! مشکل از شبکه حمل‌ونقل و توزیع شماست. لجستیک تجاری کالاهای مصرفی تندگردش، در شرایط فعلی بسیار هزینه‌بر است و شبکه‌های حمل‌ونقل شما ناکارآمد هستند. به همین خاطر متأسفانه نمی‌توانیم در ایران فعالیت کنیم...»

 

در سال 1395 یکی هیأت عالی‌رتبه اقتصادی از بخش خصوصی حوزه خرده‌فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور آلمان به ایران مراجعه و طی  مدت چند ماه به بررسی بازار و امکان‌سنجی حضور در ایران پرداختند. اما متأسفانه هنگامی که نتایج بررسی‌ها مشخص شد، دلیل اصلی تصمیم به عدم سرمایه‌گذاری آن‌ها در بازار ایران، موقعیت ضعیف کشور در حوزه مدیریت لجستیک ملی و بین‌المللی اعلام شد و به همین دلیل، کشور فرصت جذب سرمایه چند میلیارد یورویی را از دست داد و هیأت تجاری آلمانی تصمیم به انجام این پروژه در کشور همسایه ما یعنی ترکیه گرفت.

در فضای کنونی تجارت جهانی، توانایی یک کشور برای کسب سهم بیشتر از بازار، به طور مستقیم با میزان سهولت دسترسی بازرگانان آن کشور به شبکه‌های لجستیکی جهت جابجایی محموله‌های باری در سطح جهان وابسته است. همچنین کارایی زنجیره‌های تامین یک کشور از بعد هزینه، زمان و قابلیت اطمینان، به ویژگی‌های مشخصی از لجستیک بازرگانی داخلی آن کشور وابسته است. داشتن عملکرد لجستیکی بهتر و تسهیل‌سازی تجارت، به نحو قابل ملاحظه‌ای با شکوفایی تجارت، تنوع صادرات، جذابیت برای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی و رشد اقتصادی مرتبط است و تمام این موضوعات، ذیل حوزه لجستیک تجاری قرار می‌گیرد.

لجستیک تجاری دامنه‌ای از فعالیت‌های ضروری تجاری همچون: حمل‌ونقل، انبارداری، یکپارچه‌سازی بارهای تجاری، امور گمرکی و تبادلات مرزی تا سیستم‌های توزیع بین‌المللی و درون کشوری را شامل می‌شود که به موضوعات لجستیک و زنجیره تامین در سطح کلان (و نه بنگاهی) می‌پردازد و گاها آن را با عناوینی چون «لجستیک کلان» یا «لجستیک فرابنگاهی» نیز می‌شناسیم.در واقع لجستیک تجاری را از حیث اهمیت برای کشورها می‌توان به اسکلت تجارت ملی و بین‌المللی تشبیه کرد.

زیرساخت‌های لجستیکی، خدمات لجستیکی، امور و فرایندهای گمرکی، ترانزیت و صادرات مجدد، ردیابی/ردگیری محموله‌های ارسالی و لجستیک بین‌الملل، حوزه‌های اصلی لجستیک تجاری را تشکیل می‌دهند که در صورت توجه و سرمایه‌گذاری استراتژیک در این حوزه‌ها، شاهد شکوفایی اقتصاد ملی خواهیم بود.

کتاب لجستیک تجاری به قلم آقای مجتبی سلیمانی سدهی و خانم الناز میاندوآبچی که در سال 1397 توسط مرکز چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است، غنی‌ترین منبع حال حاضر به زبان فارسی در حوزه مطالعات میدانی و نظری لجستیک تجاری در کشور به شمار می‌رود. تجربه بیش از یک دهه مطالعات و پژوهش تخصصی در این زمینه توسط مؤلفین کتاب، باعث شده است مطالب کتاب از حیث قوای علمی و مرجعیت تجربی، کاملا قابل اتقان و مناسب جهت استفاده در کاربردهای عملی و تحقیقات علمی باشد و این کتاب را به منبعی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به این حوزه و فعالان بخش خصوصی و مدیران بخش دولتی مبدل کرده است.

عناوین سرفصل‌های اصلی کتاب لجستیک تجاری به شرح زیر است:

  • فصل نخست: نقش دولتها در بهبود لجستیک تجاری
  • فصل دوم: شاخص‌های عملکرد لجستیک تجاری
  • فصل سوم: نظام تأمین و توزیع کالاها و خدمات
  • فصل چهارم: شرکتهای لجستیکی طرف سوم
  • فصل پنجم:‌ تسهیل تجارت و حمل و نقل بین‌المللی
  • فصل ششم: هزینه‌های لجستیک
  • فصل هفتم: آمایش تجاری و زیرساخت‌های لجستیکی
  • فصل هشتم: هاب‌ها و مراکز لجستیکی
  • فصل نهم: ایران، کشوری لجستیکی
  • فصل دهم: ضرورت تدوین نقشه راه لجستیک تجاری کشور
  • فصل یازدهم: طرح‌های کلان ملی در حوزه لجستیک تجاری و زنجیره تأمین

 

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
چاپ و نشر -سلیمانی

مشخصات

موضوع
اقتصاد
مولف
مجتبی سلیمانی سدهی، الناز میاندوآبچی
ناشر
چاپ و نشر بازرگانی
تعداد صفحات
344
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1397
نوبت چاپ
1
نظرات
بدون نظر

نظر دهید

  • ارزش خرید:
  • کیفیت کالا:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
نظرات (0)
تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.

سایر ویژگی‌ها

موضوع
اقتصاد
مولف
مجتبی سلیمانی سدهی، الناز میاندوآبچی
ناشر
چاپ و نشر بازرگانی
تعداد صفحات
344
قطع کتاب
وزیری
نوع جلد
شومیز
سال چاپ
1397
نوبت چاپ
1
محصولات مرتبط
‎ریال2,900,000
کتاب شکار تک شاخ اثر وینستون ما ، پل داونز ترجمه محمد نجار فیروزجائی ، عبدالله نجار فیروجائی ، مجتبی قلی پور دمیه توسط انتشارات چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده است.

فهرست

جستجوی پیشرفته

جستجو

مشاهده همه محصولات
محصولی پیدا نشد

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ثبت نام / ورود