کتاب گاه و بی گاهی دانشگاه در ایران مباحثی نو و انتقادی در باب دانشگاه پژوهی مطالعات علم و آموزش عالی
Women's clothing size
Size | XS | S | M | L |
---|---|---|---|---|
Euro | 32/34 | 36 | 38 | 40 |
USA | 0/2 | 4 | 6 | 8 |
Bust(in) | 31-32 | 33 | 34 | 36 |
Bust(cm) | 80.5-82.5 | 84.5 | 87 | 92 |
Waist(in) | 24-25 | 26 | 27 | 29 |
Waist(cm) | 62.5-64.5 | 66.5 | 69 | 74 |
Hips(in) | 34-35 | 36 | 37 | 39 |
Hips(cm) | 87.5-89.5 | 91.5 | 94 | 99 |
With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.
Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.
"در اين کتاب ميکوشم با شرحي از تاريخ و تبار و سرشت نهادين دانشگاه و تحولات آن توضيح دهم که دانشگاه براي خود عالَمي است و کليتي است و منطق نهادينه و فلسفهاي دارد. بهطوري که نهتنها فعاليت دانشگاه و مديريت دانشگاه و تأمين دانشگاه و گسترش دانشگاه بايد با منطق دروني و قاعدههاي نهادين آکادميک، ميزان و موزون شود بلکه حتي تنوع مدلها و تحولات نسلي و رشد و تغيير و توسعهي دانشگاه نيز نميتواند گزاف و بيقاعده باشد. در جوامع توسعهيافته، دانشگاهها در تحول و پويا هستند و با محيط خود سازگاري فعالي دارند اما اين تحول بهمعناي آن نيست که از دانشگاهبودن دربيايند و گاهوبيگاه شوند. اما علم در ايران رندُم بود، امر تصادفي بود. تصادفاً يک پادشاهي از علم حمايت ميکرد و تصادفاً يک پادشاهي حمايت نميکرد. گاهوبيگاه بود. از سوي ديگر، نهادهاي مستقل از حکومت، هم کم بودند و هم پابرجا نيز نميماندند، تداوم هم پيدا نميکردند. گاهوبيگاه بودند. علم داشتيم، چرا نداشتيم حتي در حد نبوغ هم داشتيم. اما اغلب به صورت افراد دانشمند، افراد متفکر. در تأسيس علم و نهادمندي آن مشکل داشتيم. يعني عقلا بودند ولي سازمانيابي عقلا نبود. دانشيان بسيار باشکوه و قابل مقايسه با ترازهاي جهاني بودند اما نهادهاي دانشي بسيار معدود و ضعيف بودند يا اصلاً نبودند. اين بود که علمورزي گاهوبيگاه ميشد. تعاملات و تبادلات و تداوم نهادينه در آن نبود تا بتواند سنت فکري و سنت نظري براي ساختن جامعه برجاي نهد و انباشتي و توسعهاي و اتفاقي روي بدهد..." "دانشگاه کارخانه نيست تا آدمهايي بسازد که تابع ايدئولوژيهاي دولتي يا بازاري باشند. دانشگاه محل رشد استعدادهاي بيپايان و ناشناختهي بشري است. از آموزش دانشگاهي انتظار ميرود که پلتفرمي براي يادگيري فعال و مشارکتي نسلهاي تازهي دانايي باشد، پلتفرمي براي رشد قابليتهاي ناشناختهي بشري و خلاقيتهاي متنوع. اينکه دانشگاه صرفاً نيروي متخصص براي دولت يا براي بازار تربيت کند کافي نيست؛ بلکه چشمها دوخته شده است تا از درون آموزش دانشگاهي ارتقاي کيفيت زندگي و تعالي شهروندي اجتماعي و مشارکت اجتماعي و شايستگيهاي کانوني، مانند تفکر انتقادي و ديگرپذيري، بيرون بيايد. کارآفريني دانشآموختگان دانشگاه کمترين ثمرهي آموزش دانشگاهي است." (از متن کتاب)
مشخصات
- موضوع
- علوم اجتماعی
- مولف
- مقصود فراستخواه
- ناشر
- آگاه
- شابک
- ۹۷۸۹۶۴۴۱۶۳۷۹۱
- تعداد صفحات
- 337
- قطع کتاب
- رقعی
- نوع جلد
- شومیز
- سال چاپ
- 1401
- نوبت چاپ
- 5
نظر دهید