کتاب ارزش گذاری نیروی انسانی با بهره گیری از رویکرد حسابداری منابع انسانی
نیروی انسانی و بیان لزوم پرداختن به آن مسئلهای نیست که امروزی بوده و به تازگی در ادبیات مدیریت مطرح شده است. از زمان تبیین نظریه معروف آلتون مایو تا به امروز حدود یک قرن میگذرد و کماکان این حوزه یکی از جذاب و پر چالشترین حوزههای مدیریت است. جالب اینکه در این سالها این حوزه رشد قابل توجهی نموده و تحولات بسیاری را به خود دیده است.
Women's clothing size
Size | XS | S | M | L |
---|---|---|---|---|
Euro | 32/34 | 36 | 38 | 40 |
USA | 0/2 | 4 | 6 | 8 |
Bust(in) | 31-32 | 33 | 34 | 36 |
Bust(cm) | 80.5-82.5 | 84.5 | 87 | 92 |
Waist(in) | 24-25 | 26 | 27 | 29 |
Waist(cm) | 62.5-64.5 | 66.5 | 69 | 74 |
Hips(in) | 34-35 | 36 | 37 | 39 |
Hips(cm) | 87.5-89.5 | 91.5 | 94 | 99 |
With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.
Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.
این مسیر در صد سالگی خود نیز همچنان ادامه دارد و برخلاف بسیاری از تئوریهای مدیریت که نخنما میشوند کماکان در اوج بوده و به سیر رشد خود ادامه میدهد. بهگونهای که بهطور مرتب بر انتظارات از آن افزوده شده و مشتریان این حوزه که مدیران سازمانها در سطوح مختلف هستند را به دنبال خود میکشد. یکی از این مباحث تخصصی که مدیران مدتها در انتظار آن هستند و در زمره مطالبات آنها میباشد موضوع ارزشگذاری نیروی انسانی و حسابداری این سرمایه مهم سازمانی است. مسئلهای که دهههاست دغدغه مدیران بوده و منابع مختلفی برای آن ارائه شده است، اما شواهد نشان میدهد این منابع و مدلها به دلایل مختلف کفایت نظر مدیران را نکرده و کماکان این مطالبه وجود دارد. تا اندازهای که امروزه برای فراهم نمودن حداکثر شرایط لازم برای دستیابی به اهداف و استراتژیها، سازمانها نهتنها میبایست داراییهای نامشهود خود را شناسایی، اندازهگیری و مدیریت کنند، بلکه میبایست همواره سعی کنند تا اینگونه داراییها را بهطور مستمر ارتقا و بهبود بخشند. واقعیت این است که سازمانهایی که نتوانند داراییهای دانشی خود را بهطور مستمر ارتقا دهند، بقاء خود را با خطر ازدست دادن و فنای خود، مبادله خواهند کرد.
با استناد به این مهم مؤلفین بر آن شدند تا ضمن بررسی ادبیات و مدلهای موجود و از طریق انجام پژوهشهای میدانی، مدلی را بدین منظور ارائه نمایند که کفایت موضوعی داشته و بتواند بهطور کاربردی و ساده اجرایی شود. امید است این منطق مطلوب مدیران کسبوکار ایران عزیز قرار گرفته و بتواند عواید مورد نظر را عاید آنان نماید.
مشخصات
- موضوع
- مدیریت
- مولف
- میثم شفیعی رودپشتی، فرشته بهرامی
- ناشر
- کتاب مهربان
- شابک
- 978-600-407-132-1
- تعداد صفحات
- 168
- قطع کتاب
- وزیری
- نوع جلد
- شومیز
- سال چاپ
- 1396
- نوبت چاپ
- 1
نظر دهید