کتاب پژوهش و نگارش کتاب درسی کد 1805
کتاب پژوهش و نگارش کتاب درسی اثر شهروز مراد زاده، رامسن گلشایی نشر سمت منتشر شده است
Women's clothing size
Size | XS | S | M | L |
---|---|---|---|---|
Euro | 32/34 | 36 | 38 | 40 |
USA | 0/2 | 4 | 6 | 8 |
Bust(in) | 31-32 | 33 | 34 | 36 |
Bust(cm) | 80.5-82.5 | 84.5 | 87 | 92 |
Waist(in) | 24-25 | 26 | 27 | 29 |
Waist(cm) | 62.5-64.5 | 66.5 | 69 | 74 |
Hips(in) | 34-35 | 36 | 37 | 39 |
Hips(cm) | 87.5-89.5 | 91.5 | 94 | 99 |
With your arms relaxed at your sides, measure around the fullest part of your chest.
Measure around the narrowest part of your natural waist, generally around the belly button. To ensure a comfortable fit, keep one finger between the measuring tape and your body.
چكيده :
این کتاب برای مؤلفانی که قصد دارند کتاب درسی تألیف کنند، و برای افرادی که میخواهند تناسب یک کتاب درسی با مخاطبان ویژهاش را ارزیابی کنند، و نیز برای پژوهشگرانی که درباره کارآیی کتاب درسی تحقیق میکنند مفید خواهد بود. نگارنده در پی بررسی بیش از 500 منبع مرتبط با حوزه کتاب درسی، و نیز بر مبنای مطالعات آزمایشمحور خود، دو هدف را در نگارش این کتاب مدّنظر دارد: 1) مرور پژوهشهای مربوط به کتاب درسی، و 2) ارائه پیشنهادهایی به مؤلفان و ویراستاران کتاب درسی برای تألیف کتاب درسی مفید. بخش اول کتاب درباره روشهای ارزیابی کتاب درسی است. در این روشها از آزمایش، آراءِ کارشناسان، و تحلیل متن استفاده میشود. بخش دوم با قواعد واضحنویسی آغاز میشود و سایر موضوعات مهم آن عبارتاند از: امکان افزایش رغبت دانشجویان به کتاب درسی، ویژگیهای شکلهای مؤثر در کتاب درسی، رابطه شکل با متن، و جنبههای ارزشسازانه کتاب درسی. کتابهای درسی در تکوین نگرش دانشآموزان به مردم، و در شکلگیری اهداف و اعتماد به نفس دانشآموزان نقش دارند. بدین ترتیب، کتابهای درسی بر سرنوشت جوانان اثر میگذارند، پس شایسته است که مورد نظارت دقیق جامعه باشند.
فهرست :
پیشگفتار بر ترجمه فارسی
پيشگفتار
پيشگفتار مؤلف
مقدمه (مترجم: ش. مرادزاده)
بخش اول: ارزيابي كتابهاي درسي
فصل 1. آراء پاسخدهندگان (مترجم: ش. مرادزاده)
فصل 2. ارزيابي كتابهاي درسي از طريق آزمايش (مترجم: ش. مرادزاده)
فصل 3. تحليل كتاب درسي (مترجم: ش. مرادزاده)
فصل 4. فرمولهاي خوانشپذيري (مترجم: ش. مرادزاده)
فصل 5. كاربرد رايانه در نگارش و تحليل كتاب درسي (مترجم: ش. مرادزاده)
بخش دوم: نگارش كتابهاي درسي
فصل 6. پيشنهادهايي براي نگارش دركپذير (مترجم: ش. مرادزاده)
فصل 7. برخي از معيارهاي خوانشپذيري بهينه متن (مترجم: ر. گلشائي)
فصل 8. رغبتانگيزي متن (مترجم: ر. گلشائي)
فصل 9. شكل در كتاب درسي (مترجم: ر. گلشائي)
فصل 10. جنبههاي ارزشسازانه كتاب درسي (مترجم: ر. گلشائي)
جمعبندي
منابع
ضمایم (مترجم: ر. گلشائي)
فهرست جدولها
فهرست شكلها
فهرست فرمولها
نمايه مؤلفان
نمايه موضوعي
مشخصات
- موضوع
- روانشناسی و علوم تربیتی
- ناشر
- سمت
- مترجم
- شهروز مرادزاده ، رامین گلشائی
- شابک
- 978-600-02-0034-3
- تعداد صفحات
- 456
- سال چاپ
- 1394
- نوبت چاپ
- 2
نظر دهید